لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۱

وزارت مالیه: شرکای بین المللی از اقدامات حکومت در بخش‌های مختلف حمایت کردند


حکومت افغانستان می‌گوید که شرکای بین المللی در ۲۱مین نشست بورد نظارت و انسجام در کابل حمایت شان‌را از اقدامات حکومت در خصوص مبارزه با فساد و تقویت اقتصاد اعلام کردند.

سرپرست وزارت مالیه افغانستان می‌گوید که در ۲۱مین نشست بورد نظارت و انسجام ضمن بیان دست آوردها معلومات در خصوص تعهد متقابل در مورد فساد اداری و ثبت دارای مقامات، افزایش هفتاد درصدی جمع آوری عواید ملی، رشد و تقویت سکتور خصوصی، سرمایه گذاری بالای معادن و رشد و توسعه تجارت از سوی حکومت به شرکای بین المللی بیان گردید.

همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه افغانستان روز پنجشنبه «۲۸ سرطان ۱۳۹۷» در یک نشست خبری مشترک با نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان گفت که شرکای بین المللی از اقدامات و تلاش های حکومت در بخش های مختلف حمایت کردند.

​او افزود:

"شرکای بین المللی از پیشرفت‌ها و دست آوردهای افغانستان تمجید و قدردانی نموده و حمایت شان را در رابطه به تمرکز حکومت روی اولویت‌های مهم به شمول اقدامات بخاطر جلوگیری از فساد و تقویت اقتصادی اعلام کردند، همچنان بخاطر تطبیق چارچوب ملی صلح و انکشاف افغانستان تعهد سپردند."

۲۱ نشست بورد مشترک نظارت و انسجام روز چهارشنبه با شرکت مقامات افغان و همکاران بین المللی شان در کابل برگزار شده و در این نشست روی آماده‌گی ها برای نشست ژنیو که قرار است در ماه نومبر سال جاری میلادی برگزار گردد بحث گردید.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که در نشست ژنیو در رابطه به پروسه صلح افغانستان معلومات بیشتر به جهانیان ارائه خواهد شد.

همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه افغانستان بورد نظارت و انسجام یکی از اساسی ترین میکانیزم های هماهنگی مشترک خواند که حکومت و جامعه بین المللی را قادر می‌سازد تا از پیشرفت‌ها و چالش‌ها و تطبیق استراتژی‌ها و پلان‌های انکشافی و تعهداتی حکومت افغانستان و جامعه جهانی در قبال افغانستان نظارت نماید.

از سوی هم تدامچی یاماموتو نماینده خاص سر منشی ملل متحد برای افغانستان یا (یوناما) نیز ۲۱مین نشست بورد مشترک نظارت و انسجام را برای اتخاذ آماده‌گی‌ها به نشست ماه نومبردر ژنیو مهم خوانده و در ضمن از تلاش‌های حکومت افغانستان در راستای آوردن اصلاحات ابراز رضایت نمود.

تدامیچی یاماموتو
تدامیچی یاماموتو

​او افزود:

"در مورد افغانستان باید بگویم که پیشرفت خوب داشته است این پیشرفت‌ها در بخش مبارزه با فساد بود و نتیجه بهتر داشته است. ما با کشورهای زیادی کار می کنیم و افغانستان در درجات بالای قرار دارد که برنامه های خوبی را تطبیق کرده است. ما از تعهدات خوب حکومت افغانستان تقدیر می کنیم."

اما وی تاکید کرد که هنوز نیز فساد مالی درافغانستان یک مشکل خیلی جدی است، باید در برابر آن مبارزه بیشتر صورت گیرد.

درین حال سرپرست وزارت مالیه افغانستان از ادامه تلاش‌ها خبر داده و می‌گوید که اکثر تعهدات افغانستان با جامعه جهانی تحت چهارچوب حساب دهی متقابل تطبیق گردیده و بعضی تعهدات تحت کار قرار دارد.

گزارش: جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG