لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۷

نگاه روزنامه های معتبر جهان درمورد افغانستان


  • نشريه ديپلومات

نشريه ديپلومات در شماره اخير خود در مورد افغانستان مطلبی را تحت عنوان "داستان کامیابی افغانستان، رهبران جوان آن" به نشر سپرده است.

نویسنده این مطلب در آغاز نوشته است که حتی بعد از سرنگونى رژیم طالبان توسط جامعه جهانى، افغانستان از ثبات برخوردار نيست، با وجود اقتصاد ضعيف، شرايط ناگوار امنيتى و فساد اداری هنوز هم برخی مسايلى اند که به مردم آنکشور اميدوارى می‌دهد.

به باور نشريه ديپلومات، افغانستان معاصر بشمول زن و مرد يک نسل جديد رهبران جوان را رشد داده که براى انتقال افغانستان بطرف يک آينده بهتر، مسئوليت‌ها را به عهده مى‌گيرند.

افغانستان معاصر بشمول زن و مرد يک نسل جديد رهبران جوان را رشد داده که براى انتقال افغانستان بطرف يک آينده بهتر، مسووليت ها را به عهده مى گيرند.
افغانستان معاصر بشمول زن و مرد يک نسل جديد رهبران جوان را رشد داده که براى انتقال افغانستان بطرف يک آينده بهتر، مسووليت ها را به عهده مى گيرند.

نشریه در ادامه از رهبران جوان افغان در ادارات خصوصی و دولتى مختلف ياداورى کرده که اکثريت شان از تحصيلات عالى برخوردار اند و در مورد پيشرفت افغانستان نظريات جدید دارند.

به نوشته ديپلومات، اين در حاليست که اکثريت نفوس افغانستان را نسل جوان تشکيل مى‌دهد.

نشریه دیپلومات هم‌چنان نوشته است که از جمع نفوس افغانستان ۸۴ درصد آن نسل جوان اند که کمتر از ۴۰ سال عمر دارند.

  • روزنامه د هندو (The Hindu)

روزنامه The Hindu در شماره اخیرش در رابطه به تحقیقات در پیوند به کشته شدن غیرنظامیان در حمله هوایی ولسوالی چهاردره ولایت کندز نوشته است.

مقام‌های ولایتی کندز گفته اند که در حمله هوایی پنجشنبه گذشته ۱۴ غیرنظامی بشمول اطفال و زنان کشته شده و دو تن دیگر شان زخمی شده‌اند.

هیت حکومتی که برای تحقیق این رویداد به کندز رفته است روز شنبه کارش را آغاز کرد.
هیت حکومتی که برای تحقیق این رویداد به کندز رفته است روز شنبه کارش را آغاز کرد.

هیئت حکومتی که برای تحقیق این رویداد به کندز رفته است روز شنبه کارش را آغاز کرد.

روزنامه The Hindu به نقل از حاجی شیرین یکتن از باشنده های محل نوشته است که قربانیان حمله هوایی ولسوالی چهاردره همه اطفال و زنان اند و در اثر این حمله هم‌چنان چندین خانه تخریب شده است.

روزنامه هم‌چنان اظهارات سخنگوی والی کندز را نوشته که گفته است، هیئت حکومتی برای تحقیقات این رویداد به ولسوالی چهار دره رسیده است.

پیش از این در یک حمله هوایی دیگر که در ۱۳ ماه حمل یک مدرسه را در ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز هدف قرار داد از کشته شدن حد اقل ۵۰ غیرنظامی گزارش شده است.

با انکه وزارت دفاع افغانستان در آنزمان تاکید کرد که نیرو های هوایی افغان در آن حمله جنگجویان طالب را هدف قرار داده‌اند اما ریاست جمهوری افغانستان به تاریخ ۲۶ ماه ثور بخاطر کشته شدن افراد ملکی در آن حمله از خانواده‌های قربانیان معذرت خواست.

XS
SM
MD
LG