لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۵۴

روحانی: آقای ترمپ با دم شیر بازی مکن که صرف به پشیمانی خواهد انجامید


حسن روحانی رئیس جمهور ایران با هشدار به رئیس جمهور امریکا می‌گوید "آقای ترمپ با دم شیر بازی مکن که صرف به پشیمانی خواهد انجامید."

حسن روحانی رئیس جمهور ایران به دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در مورد تعقیب سیاست های ضد تهران هشدار داده گفت "امریکا باید بداند که صلح با ایران، مادر تمام صلح ها و جنگ با ایران، مادر همه جنگ هاست."

آژانس خبری رسمی ایرنا از حسن روحانی نقل قول کرده که بیست و دوم جولای در یک نشست دیپلوماتان آن کشور گفته است "آقای ترمپ با دم شیر بازی مکن که صرف به پشیمانی خواهد انجامید."

در ماه می سال جاری میلادی دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده، خروج امریکا را از توافقنامه اتمی سال ۲۰۱۵ میلادی قدرت‌های بزرگ جهان با ایران اعلان و تحریم‌های شدید را بر آن کشور دوباره وضع کرد.

این حرکت رئیس جمهور ترمپ شدید توسط ایران انتقاد شده‌است.

دونالد ترمپ
دونالد ترمپ

حسن روحانی رئیس جمهور ایران با اظهار این که فشارها وحدت ملی این کشور را تقویت کرده است، همچنان گفت:

"ما متحدتر از گذشته شدیم، تهدیدها ما را یکجا ساخت و یقیناً که امریکا را شکست خواهیم داد."

آقای روحانی همچنان ایالات متحده امریکا را متهم کرد که برای تضعیف و از بین بردن نظام اسلامی و تفرقه در ایران کار می کند.

به گفته حسن روحانی، ایالات متحده امریکا جنگ را با مردم ایران آغاز کرده است و ادعا می‌کند که از آن‌ها حمایت می‌کند.

مقامات امریکایی به شمول مایک پومپیو (Mike Pompeo) وزیر خارجه ایالات متحده از مردم ایران در تلاش‌های شان برای آزادی ابراز حمایت کرده‌اند.

آقای پومپیو در مصاحبه اخیر خود با صدای امریکا گفته است، هدف امریکا وارد ساختن تغییر در روش ایران است.

آقای پومپیو در مصاحبه اخیر خود با صدای امریکا گفته است، هدف امریکا وارد ساختن تغییر در روش ایران است.

مایک پومپیو وزیر خارجه ایالات متحده امریکا همچنان در یک سخنرانی دوازده تقاضا را از ایران مطرح کرد که توقف برنامه غنی سازی یورانیوم و قطع حمایت از گروهای مانند حزب الله لبنان را شامل می شود.

رئیس جمهور روحانی قبلاً گفته بود، اگر تحریم های امریکا صادرات نفت ایران را متوقف کند، احتمال دارد که ایران صادرات نفت از خلیج فارس را مانع شود.

آیت الله علی خامنه‌ای رهبر مذهبی ایران نیز بیست و یکم جولای با حمایت از این اظهارات آقای روحانی گفت "اگر نفت ایران صادر نشود، نفت هیچ کشور منطقه صادر نخواهد شد."

XS
SM
MD
LG