لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۹

کُرد های مسلح سوریه برای مذاکره با حکومت، توافق کرده اند


شورای دیموکراتیک سوریه تحت رهبری کُرد ها موافقه کرد که با حکومت سوریه برای پایان جنگ هفت ساله این کشور مشترکاً کار می کند.

شورای دیموکراتیک کُرد های سوریه بر شمال شرق سوریه تسلط دارد و تاکنون این گروه چندین بار با قوای دولتی سوریه درگیر جنگ های شدید شده است.

بخش سیاسی شورای دیموکراتیک سوریه دیروز اعلان کرد که به گفتگو ها به هدف پایان جنگ های جاری در سوریه با حکومت بشار اسد موافقه کرده است.

شورای دیموکراتیک کُرد های سوریه بر شمال شرق سوریه تسلط دارد
شورای دیموکراتیک کُرد های سوریه بر شمال شرق سوریه تسلط دارد

این گروه کُرد ها دراعلامیه گفته که نماینده های آنها در دمشق پایتخت با مقامهای حکومت سوریه گفتگو کرده و هر دو جانب موافقه نمودند که برای ایجاد تیم های کاری به هدف تهیه یک نقشه راه در مورد ختم جنگ و ایجاد یک حکومت فدرالی در سوریه، بحث و گفتگو کنند.

رییس جمهور سوریه در ماه گذشته گفته بود که برای مذاکره صلح با شورای دیموکراتیک کُردها آماده است

بین نیرو های کُرد و قوای دولت سوریه در شهر دیرالزور جنگ های شدید صورت گرفته است.

اما این گروه در سرکوب جنگجویان داعش در سوریه نقش کلیدی را بازی کرده است.

ایالات متحدهء امریکا از شورای دیمکراتیک سوریه تحت رهبری کُردها حمایت می کند و در حال حاضر نیرو های هوایی امریکا و قوای خاص این کشور در مناطق تحت کنترول کُردها فعالیت می نمایند.

بشار الاسد رئیس جمهور سوریه
بشار الاسد رئیس جمهور سوریه

بشار اسد رییس جمهور سوریه در ماه گذشته گفته بود، برای مذاکره صلح با شورای دیموکراتیک کُردها آماده است، اما رییس جمهور اسد، تهدید کرد که اگر این گروه به گفتگو های صلح حاضر نشود، در برابر آنها از قوای نظامی کار می گیرد.

حکومت سوریه در رابطه با اعلان جدید کُرد های سوریه که گویا با نمایندگان حکومت در باره صلح گفتگو کرده، تبصرهء ننموده است.

بر اساس یک خبر دیگر، گروه ناظران حقوق بشر سوریه مستقر در لندن دیروز گفت، آنعده جنگجویان تندرو که در جنوب سوریه در برابر قوای دولتی می جنگند، در مبارزه علیه جنگجویان گروه داعش از قوای حکومت سوریه،حمایت می کنند.

XS
SM
MD
LG