لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۰

معاون رئیس جمهور امریکا: باید برای جنگ های بعدی آماده باشیم


معاون رئیس جمهور امریکا هنگام اظهارات دربارۀ پلان ساختن نیروهای فضایی این کشور از تهدید های روسیه وچین درزمینه یاد آورد شد.

مایک پنس ، معاون رئیس جمهورامریکا ضمن اظهارات روز پنجشنبه درپنتاگون مقر وزارت دفاع این کشور گفت وقت آن فرارسیده که یک فصل بزرگ درتاریخ نیروهای مسلح امریکا نوشته شود و برای وارد شدن به میدان جنگ آینده، آماده گی داشته باشیم.

او افزود درحالیکه روسیه وچین برای انکشاف تجهیزات ضد اقمار مصنوعی به شدت کار میکنند، داشتن یک نیروی فضایی دربرابر این دو کشور یک عنصرخیلی مهم است.

" چین وروسیه هردو درماحول مدار زمین فعالیت های تخنیکی خیلی پیشرفته دارند که امکان دارد آنها بتوانند اقمار مصنوعی خود را به اقمار ما نزدیک سازند که این یک خطر بی سابقه به سیستم فضایی ما خواهد بود. همچنین این هردو کشور روی انکشاف یک نوع از راکت ها بسیار سرمایه گزاری می کنند که هایپرسونیک نامیده می شوند وپنج میل فاصله را دریک ثانیه در چنان ارتفاع کم طی می کنند که امکان دارد رادار های سیستم های دافع راکت ما آنها را دیده نتوانند. ودرواقعیت چین هفته گذشته ادعا کرد که اولین وسیله هایپرسونیک را آزمایش کرده است."

معاون رئیس جمهورامریکا میگوید که این کشور باید درفضا دست بالا تر داشته باشد
معاون رئیس جمهورامریکا میگوید که این کشور باید درفضا دست بالا تر داشته باشد

معاون رئیس جمهورامریکا افزود که این کشور باید درفضا دست بالاتر داشته باشد.

نیروهای مسلح امریکا اکنون متشکل از قوای زمینی ، بحری ، بحری پیاده ، هوایی ونیروهای پاسدار سرحدی می باشند.

دونالد ترامپ رئیس جمهورامریکا درماه جون گذشته ایجاد نیروهای فضایی را دستور داد تا اردوی این کشور برای تهدیدهای فضایی آمادگی داشته باشد.

نیروهای مسلح امریکا اکنون متشکل از قوای زمینی ، بحری ، بحری پیاده ، هوایی ونیروهای سرحدی می باشند

وزارت خارجه روسیه آنزمان این اعلان واشنگتن را تکان دهنده خوانده اتهام وارد کرده بود که امریکا می خواهد برای اقدامات نظامی درفضا اسلحه جابجا کند.

ایجاد نیروهای فضایی باید از سوی کانگرس امریکا تائید شود.

قرار است حکومت امریکا برای اجرای برنامه ایجاد قوای فضایی، برای پنج سال بودیجه لازم را از کانگرس تقاضا کند
قرار است حکومت امریکا برای اجرای برنامه ایجاد قوای فضایی، برای پنج سال بودیجه لازم را از کانگرس تقاضا کند

مایک پنس معاون رئیس جمهورامریکا می گوید که اولین درخواست وی به این خصوص از کانگرس این خواهد بود که برای مدت پنج سال هشت ملیارد دالر تصویب کند.

اکثر فعالیت های دفاع فضایی امریکا اکنون ازسوی قوای هوایی این کشور اداره می شوند.

شماری از نظامیان گفته اند که ایجاد نیروی فضایی یک مصرف غیرضروری خواهد بود وبالاخره زمینه را برای جنگ های بیجا مهیا خواهد ساخت.

XS
SM
MD
LG