لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۱

وزارت دفاع می‌گوید، وضعیت در غزنی به حالت عادی برگشته است


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، حملات گروهی طالبان مسلح بالای شهر غزنی سرکوب شده و وضعیت دوباره به حالت عادی برگشته است.

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، طالبان مسلح حملات گروهی و گسترده را در شهر غزنی انجام دادند اما با مقاومت شدید نیروهای امنیتی افغان روبه‌رو شدند.

محمد رادمنش معاون سخنگوی این وزارت روز شنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت، پس از رسیدن نیرو های کماندو وضعیت غزنی به حالت عادی برگشت.

محمد رادمنش
محمد رادمنش

او افزود:

"روز گذشته ما قطعات خود را به غزنی فرستادیم و حالا وضعیت غزنی تحت کنترول است ما به اندازه توان خود آماده‌گی گرفتیم تا در غزنی کمربند محکم بسازیم و عملیات تصفیوی ما در جاهای که دشمن گریخته ادامه دارد."

شب جمعه طالبان مسلح بالای شهر غزنی حملات گروهی کردند که به گفته سخنگوی آن گروه طالبان بخش‌های آن شهر را تحت تصرف در آورده بودند.

اما فرید احمد مشعل قوماندان امنیه غزنی روز گذشته در صحبت با رسانه‌ها این ادعای طالبان را بی‌اساس خوانده است.

از سوی هم در اعلامیه فرستاده شده طالبان به رسانه ها ادعا شده است که در نتیجه حمله بالای شهر غزنی، طالبان وسایل زیادی را بدست آورده و برای نیرو های افغان تلفات وارد کرده و هنوز هم مصروف جنگ با نیرو های امنیتی افغان در شهر غزنی هستند.

با آن که از دو روز بدینسو شبکه‌های مخابراتی در شهر غزنی کار نمی‌کند اما گزارش‌های ضد و نقیض از سوی مقامات حکومتی و طالبان در مورد وضعیت شهر غزنی به نشر می‌رسد.

از سوی هم نجیب دانش سخنگوی وزارت داخله روز شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت، در حمله طالبان بر غزنی بیشتر از ۱۵۰ طالب و ۲۶ تن از نیرو های امنیتی افغان کشته شده‌اند.

در حمله طالبان بر غزنی بیشتر از ۱۵۰ طالب و ۲۶ تن از نیرو های امنیتی افغان کشته شده‌اند.

هر چند آقای دانش گفت در این حمله یک خبرنگار هم کشته شده اما جزئیات بیشتر ارائه نکرد.

برخی روزنامه‌های غربی نیز حمله طالبان بر شهر غزنی را نگران کننده می دانند که به نقل از روزنامه آن ولایت از شهر کابل فاصله زیاد ندارد.

با این همه امین الله کامران معاون شورای ولایتی غزنی می گوید، هنوز هم در گوشه و کنار شهر غزنی تحرکات طالبان دیده می شود.

تصویر درگیری دیروز در غزنی
تصویر درگیری دیروز در غزنی

​او افزود:

"در نقاط دور افتاده شهر جنجال ها وجود دارد اما نیروهای امنیتی کمکی که از کابل آمده اند نیروهای افغان به حمایت آنان تلاش می کنند تا مخالفین که در خانه ها محاصره هستند پیدا و بازداشت نمایند."

در عین حال برخی نماینده‌گان مردم غزنی در ولسی جرگه انتقاد می‌کنند که به‌خاطر عدم توجه حکومت وضعیت غزنی رو به خراب شدن است.

آنان روز شنبه در یک نشست خبری در کابل گفتند، در مورد تهدیدات طالبان بر شهر غزنی بارها به حکومت خبر داده‌اند.

اما به گفته این نماینده‌گان، حکومت به صحبت های آنان توجه نکرده و طالبان بالای شهر غزنی حمله نمودند که بیشتر مردم آسیب دیدند.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG