لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۰

ماندگار:‌ ماموریت جدید زلمی خلیلزاد چه خواهد بود؟


روزنامه‌های چاپ امروز کابل در پهلوی چاپ سایر موضوعات اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی، در سرمقاله‌های شان بیشتر روی احتمال گزینش زلمی خلیلزاد به حیث نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان تبصره نموده‌اند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله‌اش نوشته با اعلام این خبر که زلمی خلیلزاد بار دیگر به حیث سفیر و نماینده امریکا در افغانستان اعزام خواهد شد، حدس و گمان‌ها و بررسی‌های متفاوتی تا کنون صورت گرفته‌است.

روزنامه نوشته که شکی نیست که آقای خلیلزاد مرد سیاست پیشه و تحصیل یافته‌‌ای است که در امریکا از نفوذ قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

به باور نویسنده، شکی نسیت که خلیلزاد ظاهراً دشمن پاکستان است و هر چه از دست‌اش بیاید برای تحت فشار قرار دادن اسلام آباد دریغ نمی‌کند.

روزنامه توصیه نیز نموده و گفته شده که خوب است که آقای خلیلزاد در دور دوم ماموریت اش نسبت به هر چیزی دیگر به آینده افغانستان فکر نموده کاری کند که ناکامی‌های گذشته را جبران نموده و از خود خاطره و یادگار خوب در کابل بر جا گذارد.

ماندگار

روزنامه ماندگار نوشته که ماموریت جدید خلیلزاد چه خواهد بود؟

روزنامه نوشته که خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امریکایی نوشته که وزیر خارجه امریکا در نظر دارد تا زلمی خلیلزاد را به عنوان نماینده ویژه در امور افغانستان بگمارد.

نویسنده نوشته که آقای خلیلزاد در حالی به این سمت گماشته می‌شود که امریکا برای پایان جنگ افغانستان، گفتگو های مستقیم با طالبان را آغاز کرده‌است و گفته می‌شود که انتصاب احتمالی آقای خلیلزاد اشاره به جدیت و سرعت روند گفتگو های صلح با طالبان دارد.

روزنامه نگاشته‌است که از زلمی خلیلزاد به عنوان یکی از دیپلومات‌های کارکشته امریکایی یاد می‌شود که معمولاً کار‌های دشوار را در شرایط دشوار انجام می‌دهد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد نوشته که زلمی خلیلزاد به حیث نماینده ویژه امریکا در افغانستان انتصاب می‌شود.

روزنامه به نقل از آژانس‌های خبر رسانی رویترز و اسوشیتد پرس نوشته که انتصاب خلیلزاد به این موقف این پیغام را دارد که امریکا در گفتگو‌های صلح با طالبان جدی است.

XS
SM
MD
LG