لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۱۸ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۱

خانمی‌که در بادغیس مورد تجاوز جنسی قرار گرفته خواهان تأمین عدالت است


یک زن جوان که از سوی چهار مرد در ولایت بادغیس مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود، خواهان مجازات عاملان این تجاور شده‌است.

این زن که فاطمه نام دارد می‌گوید، این افراد او را در مقابل چشمان پدرش مورد تجاوز قرار دادند.

اقارب فاطمه نیز خواهان عدالت هستند. مقام‌های امنیتی در ولایت بادغیس می‌گویند، چهار تن را به اتهام دست داشتن در این تجاور گرفتار کرده و تحقیقات از آنان جریان دارد.

فاطمه ۲۵ ساله از ادارات عدلی و قضایی می‌خواهد که برای این متجاوزان سخت ترین جزا را بدهند.

فاطمه می‌گوید، در روز دوم عید قربان، زمانی‌که قصد داشت برای عیدی به خانه پدر خود برود، در یک منطقه صحرایی در ولسوالی قادس این ولایت از سوی چهار مورد در مقابل چشمان پدرش مورد تجاور جنسی قرار گرفته‌است.

وی گفت:

"پدر من را گرفتند، پدرم گفت به لحاظ خدا روی شما را خدا ببیند، من را هم بکشید و دختر من را هم بکشید ولی این کار را نکنید، بعد از آن من از خر پایین شدم و طفل مرا هم به زمین زد دهن و بینی اش هم خون شد. زمانی‌که این عمل را با من انجام میدادند فلمبرداری کردند، برای شان شان گفتم من شما را می‌شناسم و به من گفتند که اگر این را به کسی گفتی ترا هم می‌کشیم و تمام خانواده تانرا هم می‌کشیم."

شاه جهان شوهر فاطمه از ادارات امنیتی در ولایت بادغیس می‌خواهد که عاملان اصلی این رویداد را گرفتار و به پنجه قانون بسپارند.

او می‌گوید، متجاوزان در کنار تجاور به همسرش، کودک اش را نیز لت و کوب کرده‌اند.

وی افزود:

"خسرم شب عرفه آمد دنبال دختر خود تا او را ببرد به خانه خود، متجاوزین به همسرم تجاوز کردند، ما آدم‌های غریب و کم قدرت هستیم و از حکومت خواهان مجازات متجاوزین هستیم، اگر عدالت را تأمین نکند خود را می‌کشیم."

این رویداد در یک منطقه زیر نفوذ مخالفان مسلح دولت رخ داده‌است. مسئولان امنیتی در بادغیس می‌گویند، پس از این رویداد نیروهای پولیس وارد عمل شدند و در قدم نخست چهار تن به شمول عامل اصلی این تجاوز را بازداشت کردند.

نقیب الله امینی سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت بادغیس می‌گوید، یک تن از عاملان دیگر این تجاور جنسی فرار کرده اما تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار دارد.

وی گفت:

"وقتی‌که پولیس اطلاع حاصل کرد،عاجل وارد اقدام شد، خوشبختانه ما چهار تن را که یکی به نام حمیدالله فرزندعبدالحلیم که عامل اصلی این قضیه است، بازداشت کردیم و سه تن دیگر کسانی هستند که به ظن این قضیه از سوی پولیس بازداشت شده‌اند و تحقیقات در این زمینه جریان دارد."

خشونت و تجاور بر زنان در ولایت بادغیس همواره نگران کننده بوده است. مسئولان محلی در این ولایت می‌گویند، آمار تجاوز جنسی، قتل و خودکشی زنان در برخی ولسوالی‌های بادغیس هنوزهم بلند است.

به گفته آنان، بیشتر این رویدادها در مناطق دور دست و تحت حاکمیت مخالفان مسلح دولت رخ می‌دهد.

شاه پورصابر، هرات

XS
SM
MD
LG