لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۷

بیشتر روزنامه‌های کابل روی استعفای حنیف اتمر تبصره کرده‌اند


روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر روی استعفای مشاور امنیت ملی ریس جمهوری افغانستان و عوامل آن پرداخته اند.

مسیر

روزنامه مسیر روی عوامل استعفای مشاور امنیت ملی تبصره نموده و نوشته که آقای اتمر در استعفانامه اش دلیل کناره گیری‌اش را موجودیت اختلافات با رهبری حکومت روی بعضی مسایل عنوان نموده‌است.

روزنامه از قول منابع در مورد یکی دیگر از عوامل کناره‌گیری آقای اتمر نیز اشاره نموده و نگاشته‌است که در پهلوی این‌که آقای اتمر یکی از کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری آینده می‌باشد اسم‌اش در صدر نامزدان برای احراز پُست رئیس اداره مؤقت نیز موجود می‌باشد.

روزنامه در اخیر از قول برخی کارشناسان نوشته که آقای اتمر یکی از اشخاص مورد اعتماد رئیس جمهور بود و کناره‌گیری وی باعث تضعیف حکومت خواهد شد.

سرخط

روزنامه سرخط نوشته که قبل از انتخابات حکومت تبدیل شد.

روزنامه نوشته که موجودیت کشمکش‌ها، فساد، دسیسه و صد ها معامله دیگر سبب شده تا حکومت خوار و ضعیف گردد.

روزنامه از قول برخی از منابع نوشته که چهار مقام امنیتی دیگر هم بنابر ضعف و بی‌کفایتی در کار‌های شان مجبور گردیده‌اند تا استعفا بدهند.

روزنامه در اخیر تبصره‌اش نگاشته‌است که با وجود این‌که از دوره مأموریت این حکومت کم مانده‌است ولی این تغییرات مؤثر تمام خواهد شد و نویسنده نوشته که حکومت با درس گرفتن از گذشته بار دیگر بالای کسانی‌که امتحان داده‌اند، اعتماد نکند.

ویسا

روزنامه ویسا نوشته که حمدالله محب سفیر افغانستان در امریکا به جای حنیف اتمر به‌حیث مشاور امنیت ملی افغانستان تعیین گردیده‌است.

روزنامه از قول یک منبع نوشته که رئیس جمهور از آقای حنیف اتمر، وزرای داخله و دفاع و رئیس عمومی امنیت ملی خواسته تا بدون کدام قید و شرط استعفا بدهند.

روزنامه روی عوامل استعفای این مقامات نیز تبصره نموده و گفته شده که رئیس جمهور در واکنش به حملات غزنی و کابل این اقدام را نموده‌است.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد روی عوامل استعفای مشاور امنیت ملی افغانستان تبصره ننموده و فقط بیان مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری را نشر نموده‌است. روزنامه با استناد به بیان مطبوعاتی نوشته که رئیس جمهور استعفای حنیف اتمر مشاور امنیت ملی را پذیرفته است و به عوض وی حمدالله محب را به‌حیث مشاور امنیت ملی افغانستان منصوب نموده‌است.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی نوشته که آقای اتمر به سبب موجودیت اختلافات با رئیس جمهور استعفا نموده‌است.

روزنامه نوشته که در این اواخر اختلافات میان اتمر و رئیس جمهور به اوج‌اش رسیده بود و روز قبل رئیس جمهور در جلسه کابینه از وی و وزرای داخله و دفاع خواست تا از مقام‌های شان کنار بروند.

XS
SM
MD
LG