لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۹

وزیر دفاع بریتانیا: تروریست‌های مستقر در افغانستان خطری برای اروپا هستند


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، داعش و سایر گروه‌های تروریستی همیشه تلاش می‌کنند تا دامنۀ فعالیت‌های شان را گسترده سازند و منطقه و جهان را تهدید کنند.

پیش از این وزیر دفاع بریتانیا در جریان سفرش به افغانستان گفت، گروه‌های تروریستی تهدید‌های را از این‌کشور متوجه بریتانیا و سایر کشور های اروپایی ساخته‌اند.

وزارت دفاع افغانستان می‌پذیرد که گروه‌های تروریستی تلاش می‌کنند تا دامنۀ فعالیت‌های شان را گسترده سازند و نشانه‌های هم دیده شده که این گروه‌ها می‌خواهند منطقه و جهان را با تهدید روبه‌رو سازند.

این اظهارات همزمان است با نشر گزارش سفر وزیر دفاع بریتانیا به افغانستان.

او گفت، گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش و سایر گروه‌های تروریستی، تهدید‌های را متوجه بریتانیا و اروپا ساخته‌اند.

جنرال محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
جنرال محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

جنرال محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در واکنش به این اظهارات به رادیو آزادی جزئیات بیشتر داد و گفت:

"داعش از جمله گروه‌هایست که به شکل زنجیره‌ای ارتباطاتی دارد، اما طوری‌که شما می‌دانید، ما در افغانستان مصروف مبارزه با تروریزم استیم و ما به این مصمم استیم که ما تروریزم را در افغانستان به همکاری کشورهای منطقه به همکاری ایالات متحده تار و مار بسازیم و ما در این جهت کار می‌کنیم."

پیش از این گیوین ویلیامسن وزیر دفاع بریتانیا در جریان سفرش به افغانستان گفته بود، شواهدی وجود دارند که شمار زیادی از تروریستان، خطر واقعی را متوجه اروپا می‌سازند.

وی افزود:

"ملاحظه کرده‌ایم که گروه‌های تروریستی این‌جا در افغانستان فعالیت می‌کنند و بر اساس شواهد، آن‌ها نه‌تنها در بریتانیا، بلکه در قارۀ اروپا ارتباط‌های شان را برقرار کرده‌اند."

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید گروه‌های تروریستی همیشه تلاش می‌کنند تا دامنۀ فعالیت‌های شانرا گسترده سازند.
وزارت دفاع افغانستان می‌گوید گروه‌های تروریستی همیشه تلاش می‌کنند تا دامنۀ فعالیت‌های شانرا گسترده سازند.

با آن‌که مقام‌های افغان، داعش را در افغانستان، گروه ضعیف و سرکوب شده می‌دانند، اما دیده شده که این گروه اخیراً در کابل و چند شهر دیگر، مسئولیت حملات مرگبار را پذیرفته‌است.

جنرال رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع تأکید ورزید که افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریزم قرار دارد و وظیفۀ پاکستان هم است که برای از بین بردن این پدیده با افغانستان همکاری واقعی داشته باشد.

وی می‌گوید:

"داعش یک گروه کوچک در افغانستان است، اما یقیناً اگر پاکستان در این جهت با افغانستان، منطقه و جهان همکاری نکند و یا گروه‌های تروریستی را از اطراف جهان جمع‌آوری و با تسلیح و تجهیز، به افغانستان بفرستد، یقیناً که این مشکل ادامه خواهد داشت."

وزارت دفاع: افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریزم قرار دارد.

وزیر دفاع بریتانیا در حالی از نفوذ داعش و سایر گروه‌های شورشی از افغانستان به کشورش خبر می‌دهد که اخیراً گروه داعش صدمه‌های را در این کشور متحمل شده‌است.

اردوی امریکا روز دوشنبه تأیید کرد که رهبر شاخۀ خراسان گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش، هفته گذشته در نتیجۀ حمله هوایی ایالات متحده در ولایت ننگرهار کشته شد.

XS
SM
MD
LG