لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۸

تبصره برخی از روزنامه‌های کابل در مورد حملات خونین اخیر!


روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب خود را به گونه عمومی در مورد ناامنی‌ها بخصوص رویداد چهارشنبه گذشته در کابل نوشته‌اند.

آرمان ملی

روزنامه غیر دولتی آرمان ملی در یک مطلب خود نوشته‌است که مردم افغانستان حکومت را در بخش مصون ساختن و امنیت شان متهم به کوتاهی کرده و می‌گویند که به سبب ناتوانی ادارات امنیتی هر روز افراد ملکی به شکل بی‌رحمانه کشته می‌شوند.

در مطلب آمده‌است که با کشته شدن یک خبرنگار و یک تصویربردار و هم‌چنان زخمی شدن پنج خبرنگار دیگر در حمله روز چهارشنبه در غرب کابل، شماری از نهاد‌های حمایت از خبرنگاران نیز حکومت را به نداشتن برنامه‌های لازم برای مصونیت خبرنگاران متهم کرده‌اند.

روزنامه با اشاره به موضوع در سرمقاله‌اش نوشته‌است که با وجود گسترش جنگ در کشور به شمول کابل در شهرهای بزرگ و کشته شدن مردم مسئولان حکومتی باز هم می‌گویند که دشمنان افغانستان به اهداف‌شان رسیده نمی‌توانند.

  • سرمقاله نویس سؤال کرده‌است که این اهداف کدام‌ها اند؟

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله امروز اش در یک مطلب نوشته‌است که نهادهای امنیتی باید برای تجلیل از هفته شهید و مراسم عاشورا تدابیر امنیتی را بیشتر سازد.

به نقل از روزنامه هیواد گفته شده‌است که این فیصله در نشست سرقوماندانی اعلی به ریاست محمد اشرف غنی شام روز گذشته صورت گرفته‌است.

در ادامه مطلب آمده‌است که این فیصله قبل از ارائه گزارش رویداد روز چهارشنبه هفته گذشته از سوی مسئولان نهاد‌های امنیتی و دفاعی به رئیس جمهور غنی صورت گرفت که به طور خاص در مورد تأمین امنیت غرب کابل به گونه جدی در آن ذکر شده بود.

دنیا

روزنامه غیر دولتی دنیا در مورد تلفات وارد شده از آغاز حکومت وحدت ملی به این طرف در افغانستان به نقل از سازمان ملل متحد نوشته‌است.

دنیا نوشته‌است که هیئت ارزیابی کننده ملل متحد از وضعیت افغانستان می‌گوید که از آغاز کار حکومت وحدت ملی تاکنون تعداد تلفات کم از کم به ۴۰ هزار تن رسیده‌است و حدود ۱۳هزار تن دیگر به کمک‌های عاجل بشری نیاز دارند.

روزنامه نوشته‌است که سازمان ملل متحد در حالی از افزایش تلفات خبر داده‌است که هنوز هم در مناطق مختلف افغانستان درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح ادامه دارد.

روزنامه دنیا در مورد رویداد روز چهارشنبه هفته گذشته در غرب کابل نیز نوشته‌است.

به گفته روزنامه، پس از این حمله حالا مردم منطقه فیصله کرده‌اند که پس از این امنیت‌شان را خود‌شان تأمین می‌کنند.

این موضوع را جعفر مهدوی یک عضو ولسی جرگه به رسانه‌ها گفته‌است.

روزنامه به نقل از وکلا نوشته‌است که از دو هفته به این طرف شورای حفاظت از امنیت مردم روی یک طرح کار می‌کند تا مردم محل در کنار مراسم بزرگداشت از محرم، امنیت مناطق‌شانرا خود‌شان تأمین کنند.

XS
SM
MD
LG