لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۰

آرمان ملی: پاکستان باز هم در صدد فریب حکومت افغانستان است


روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر روی سفر وزیر خارجه پاکستان به افغانستان و ملاقات وی با مقامات افغان تبصره نموده‌اند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در صفحه نخست شماره امروزش در مطلبی نوشته که پاکستان باز هم در صدد فریب حکومت افغانستان است.

در ادامه به نقل از اعلامیه مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری نوشته شده، در دیداری که میان رئیس جمهور غنی و شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان صورت گرفت روی موضوعات مختلف به شمول امنیت، صلح و ثبات در منطقه، مبارزه مشترک با تروریزم، تطبیق پلان عمل افغانستان و پاکستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

روزنامه نوشته که آقای غنی با اشاره به اهمیت "پلان عمل افغانستان و پاکستان" گفته‌است که این پلان همه جانبه می‌باشد و مؤثریت آن زمانی مورد توجه است که به گونه کامل عملی و تطبیق شود.

ماندگار

روزنامه ماندگار در مطلبی از قول وزیر خارجه پاکستان نوشته که حامل پیام بهبود روابط میان دو کشور هستم.

روزنامه از قول شاه محمود قریشی نوشته که چالش‌ها و دشواری‌های در روابط دو کشور وجود داردو حکومت جدید پاکستان آماده‌است در همکاری با افغانستان برای بهبود وضعیت تلاش کند.

در ادامه گفته شده که این سفر در حالی صورت می‌گیرد که مقامات افغانستان و امریکا همواره از پاکستان خواسته‌اند تا در برابر هراس افگنانی‌که در آن کشور مستقر هستند و حمله‌های تروریستی را در افغانستان سازماندهی می‌کنند، اقدام جدی نماید.

روزنامه نوشته که افغانستان بارها از حکومت پاکستان خواسته‌است تا با استفاده از نفوذ این کشور بر طالبان، این گروه را وادار به پیوستن به روند صلح نمایند و پاکستان همواره تعهد کرده که در روند صلح افغانستان به گونه صادقانه تلاش می‌کند، تعهدی که به گفته مقامات حکومت افغانستان تاکنون جنبه عملی به خود نگرفته‌است.

دنیا

روزنامه دنیا در مطلبی نوشته که سیاست پاکستان در قبال افغانستان تغییر نخواهد کرد.

روزنامه از قول آگاهان سایسی نوشته که تشکیل حکومت جدید تحت رهبری عمران خان ظاهراً یک امیدواری را برای ایجاد روابط نیک بین دو کشور آورده‌است.

در ادامه نگاشته شده که در طول ۱۷ سال گذشته سفرهای زیاد صورت گرفته و گفته شده‌است که این سفرها می‌تواند روابط را بین کابل و اسلام آباد نیک سازد، ولی سؤال این است که این سفرها چقدر نتیجه داده‌اند؟ آنچه که هیچ نتیجه در پی نداشته‌است.

روزنامه در ادامه گفته که طرف دیگر مانع بهبود روابط نیک افغانستان و پاکستان نقش اساسی هند در افغانستان است و از قول وزیر اطلاعات و فرهنگ پاکستان نوشته شده که منشأ مشکل ما با امریکا نقش برازنده هند در افغانستان است. و همچو اظهار ادامه سناریوی حکومت قبلی پاکستان را نشان می‌دهد که در کل سیاست پاکستان در قبال افغانستان همان سیاست حکومت قبلی می‌باشد.

اصلاح

روزنامه دولتی اصلاح در سرمقاله‌اش نوشته که فصل تازه‌ای در روابط افغانستان و پاکستان در راه است؟

روزنامه از قول کارشناسان نوشته که سفر وزیر خارجه پاکستان سر آغاز فصل جدید درروابط دو کشور می‌باشد و روز‌های خوبی در راه است.

روزنامه دلیل این خوشبینی را نوشته که عمران گفته که صلح در افغانستان به معنی صلح در پاکستان می‌باشد.

XS
SM
MD
LG