لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۷

امریکن انترست: چرا پاکستان همکاری نخواهد کرد؟


  • امریکن انترست

چرا پاکستان همکاری نخواهد کرد؟ عنوان مقالۀ حسین حقانی سفیر پیشین پاکستان در واشنگتن است که در نشریۀ "امریکن انترست" در مورد افغانستان و نقش پاکستان در این کشور چاپ شده است.

به باور مقاله نویس، به نظر نمی رسد که پاکستان یا طالبان افغان محاسبۀ شان را در مورد افغانستان تغییر دهند، چونکه به تحلیل نویسنده آنان اکنون فکر می کنند که اردوی ایالات متحده امریکا علاقمند ترک افغانستان است.

در ادامه می خوانیم که ایالات متحده امریکا اکنون نسبت به پاکستان به هند نزدیک شده و این که چین اسلام آباد را به عنوان یک همکار اصلی خود می پندارد، نه ایالات متحده.

امریکن انترست: ایالات متحده امریکا اکنون نسبت به پاکستان، به هند نزدیک شده است.
امریکن انترست: ایالات متحده امریکا اکنون نسبت به پاکستان، به هند نزدیک شده است.

در ادامۀ مقاله آمده است که امریکا هم باید به کاهش همکاری از جانب پاکستان در بخش مبارزه با تروریزم آماده باشد، چونکه به باور نویسنده مطلب، با وجود آن که رهبران نظامی و ملکی پاکستان سالهاست که مخالفت شان را در برابر تروریزم ابراز کرده اند، اما تعریف شان از تروریزم و افراطگرایی از تعریف حکومت ایالات متحده از این دو اصطلاح بسیار متفاوت است.

امریکن انترست: امریکا باید به کاهش همکاری از جانب پاکستان در بخش مبارزه با تروریزم آماده باشد

نویسنده گفته است، اکنون به نظر می آید که ادارۀ دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده به جای آن که برای تغییر محاسبۀ پاکستان تلاش کند، آماده است تا با دور زدن این کشور به گونۀ مستقیم با طالبان وارد مذاکره شود.

  • نیویارک تایمز

نیویارک تایمز در مورد موضوع اعلام شمار تلفات جنگجویان در میدان های جنگ در افغانستان نوشته و گفته است که ایالات متحده از اعلام این تلفات عقب نشینی کرده است.

مقاله نویس با مقایسه گذرا میان حضور امریکا در ویتنام و افغانستان گفته که اردوی ایالات متحده در افغانستان با استفاده از تبلیغات جنگ ویتنام به گونۀ گسترده به انتشار شمار اجساد جنگجویان طالبان و جنگجویان گروه دولت اسلامی یا داعش پرداخته.

در ادامه آمده است که این اقدام که در ماه جنوری امسال آغاز شد، ظاهراً بخشی از ستراتیژی است که هدفش را نویسنده مطلب، جلب حمایت قصر سفید به ماندن در جنگ افغانستان خوانده است.

نیویارک تایمز: اردوی ایالات متحده در افغانستان با استفاده از تبلیغات جنگ ویتنام به گونۀ گسترده به انتشار شمار اجساد جنگجویان طالبان و جنگجویان گروه دولت اسلامی یا داعش پرداخته است
نیویارک تایمز: اردوی ایالات متحده در افغانستان با استفاده از تبلیغات جنگ ویتنام به گونۀ گسترده به انتشار شمار اجساد جنگجویان طالبان و جنگجویان گروه دولت اسلامی یا داعش پرداخته است

به گفتۀ نویسنده مطلب، در حدود ۳۰ اعلامیۀ اردوی امریکا از کشته و زخمی شدن بیش از ۲۵۰۰ جنگجوی یادآوری شده است.

نیویارک تایمز نوشته است که این اعلامیه ها به گونۀ آنلاین نشر شده اند که صدها هزار کاربر انترنت مخصوصاً استفاده کننده گان فیسبوک و تویتر می توانند آن را ببینند.

اما، نیویارک تایمز گفته که دگروال دیود باتلر یک سخنگوی مأموریت ایالات متحده در افغانستان در پاسخ به ایمیل این روزنامه به روز پنجشنبه گفته که اردوی امریکا گاه گاهی کاربرد خشونت را برجسته خواهد ساخت.

نیویارک تایمز: در حدود ۳۰ اعلامیۀ اردوی امریکا از کشته و زخمی شدن بیش از ۲۵۰۰ جنگجوی یادآوری شده است

این سخنگوی به نیویارک تایمز گفته، می دانند که حمله ها، شمار اجساد، و از میان رفتن رهبران جنگجویان از میدان های جنگ به نوبت خود سرنوشت ساز نیستند.

دگروال باتلر افزوده است که مأموریت ایالات متحده در افغانستان از پخش این نوع معلومات خودداری می کند مگر اینکه به گفتۀ او انتشار آن مطلقاً ضروری باشد.

XS
SM
MD
LG