لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۵۲

عبدالله عبدالله برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویارک رفت


عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان
عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت افغانستان صبح روز یک‌شنبه ۱ میزان ۱۳۹۷ در رأس یک هیئت بلند رتبۀ دولتی به شمول وزیر خارجه این کشور به منظور اشتراک در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویارک شد.

امید میثم معاون سخنگوی ریاست اجرائیه به رادیو آزادی گفت آقای عبدالله در این نشست روی موضوعات مهم سیاسی؛ امنیتی و همکاری‌های منطقوی بحث خواهد داشت.

امید میثم معاون سخنگوی ریاست اجرائیه
امید میثم معاون سخنگوی ریاست اجرائیه

وی افزود:

"در این نشست پیرامون مسایل سیاسی، امنیتی، انتخابات‌های پیشرو، همکاری‌های منطقوی و جهانی گفتگو خواهند کرد و در حاشیه نشست هم با سر منشی سازمان ملل متحد، رؤسای جمهور، نخست وزیران و وزرای خارجه شماری از کشورها ملاقات می‌داشته باشند."

آقای میثم افزود که رئیس اجرائیه افغانستان در این نشست هم‌چنان روی مبارزه با مواد مخدر، تقویت و تداوم همکاری‌های بین‌المللی با این کشور برگزاری انتخابات شفاف و سالم، معارف و توانمندسازی زنان بحث خواهد داشت.

سال گذشته رئیس جمهور اشرف غنی در هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نماینده‌گی از افغانستان اشتراک و سخنرانی کرده بود.

اما یک منبع حکومتی که نخواسته نامش ذکر گردد به رادیو آزادی گفته‌است که قرار بود رئیس جمهور غنی امسال نیز در این نشست شرکت کند اما این منبع بدون ارائه دلیل آن افزود که سفر آقای غنی به نیویارک لغو شده‌است.

در همین حال مشتاق رحیم یکی از آگاهان سیاسی، نشست مجمع عمومی سازمان ملل را برای وضعیت افغانستان مهم عنوان کرده و تأکید دارد که نماینده‌گان این کشور باید تمامی خواست‌های افغان‌ها را که عمدتاً تأمین صلح و ثبات در کشور می‌باشد برای جهانیان به صورت واضح بیان کنند.

وی گفت:

"بحث اساسی که در این جلسات باید باشد و چیزی‌که به افغانستان حیثیت حیاتی دارد بحث صلح، امنیت و ثبات در این کشور است و در این زمینه لازم خواهد بود که حکومت افغانستان با کشور‌هایی‌که در این کشور نقش کلیدی دارند مانند ایران، چین و روسیه با آن‌ها لابی‌گری صورت بگیرد تا متوجه شوند که صلح و ثبات در افغانستان به نفع منطقه و جهان است."

نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد هر سال با اشتراک رهبران کشور‌ها عضو این سازمان در نیویارک مقر سازمان ملل متحد برگزار می‌گردد و گزارش کارکرد‌ها و چالش‌ها موجود در کشور‌ها عضو به مجمع عمومی گزارش داده می‌شود.

آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG