لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۶

نیوزویک: برای تامین ثبات در افغانستان، حالا روسیه می‌خواهد ابتکار کند


  • مجله نیوزویک

مجله نیوزویک به تلاش های روسیه جهت کشاندن نماینده گان حکومت افغانستان و گروه طالبان به میز مذاکره تمرکز کرده است.

به نوشته مجله، با گذشت نزدیک به هفده سال از آغاز جنگ تحت رهبری امریکا علیه شورشیان، تلاش ها برای با ثبات سازی افغانستان ناکام شده و حالا روسیه ابتکار را در دست گرفته است.

مجله اظهارات ضمیر کابلوف نماینده خاص روسیه برای افغانستان را هم نشر کرده که گفته است: در حال حاضر آنها سرگرم توسعه طرح و شرایط شرکت در این مذاکرات استند.

قرار است نماینده گان طالبان و حکومت افغانستان در اجلاسی که در مسکو برگزار می‌شود، اشتراک کنند
قرار است نماینده گان طالبان و حکومت افغانستان در اجلاسی که در مسکو برگزار می‌شود، اشتراک کنند

تا هنوز تاریخ دقیق برای برگزاری مذاکرات نماینده های حکومت افغانستان و طالبان در مسکو تعیین نشده است.

نیوزویک نوشته که در سال های گذشته، روسیه حضور و دخیل بودن نظامی امریکا را در کشور های مختلف با چالش روبرو ساخته است، چه در مسئله حمایت از رژیم بشار اسد در سوریه و یا همکاری با طالبان افغان. اما روزنامه می افزاید که روسیه هرگونه همکاری و حمایت از طالبان را رد میکند.

نیوزویک نوشته که حکومت افغانستان پیش از این گفته بود در مذاکرات چهارم سپتمبر در مسکو به خاطری شرکت نمی‌کند که طالبان پیام صلح و مذاکرات مستقیم را رد کرده اند.

نیوزویک : در سال های گذشته، روسیه حضور و دخیل بودن نظامی امریکا را در کشور های مختلف با چالش روبرو ساخته است

اما مجله در ادامه نوشته که مسکو به تلاش هایش ادامه داد تا نماینده حکومت افغانستان در مذاکرات پیشرو در روسیه حضور داشته باشد.

نیوزویک اظهارات محمد احسان طاهری سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان را نیز نشر کرده که گفته است: روسیه از کشور های قدرتمند منطقه و جهان است و مسکو میتواند به حیث یک میانجی در پروسه صلح افغانستان، نقش مهمی داشته باشد.

  • ریلیف ویب

نشریه ریلیف ویب که روند کمک ها برای نیازمندان را در افغانستان نشر میکند، نوشته که اتحادیه اروپا، برای کودکان افغان کمک های بی سابقه را فراهم میکند.

به نوشته نشریه، کشور های اروپایی برای کودکان سرگردان افغان و پایان دادن به بیماری پولیو یا فلج اطفال، بیست و پنج میلیون دالر کمک میکنند.

در ادامه آمده است که با این کمک مالی، یونیسف یا اداره کودکان سازمان ملل متحد خواهد توانست برای چهار سال برنامه ها را برای کودکان سرگردان در افغانستان، با ایجاد یک محیط مصئون تمویل کند.

با استفاده کمک اتحادیه اروپا درافغانستان، ملیون ها طفل در برابر مرض پولیو واکسین می‌شوند
با استفاده کمک اتحادیه اروپا درافغانستان، ملیون ها طفل در برابر مرض پولیو واکسین می‌شوند

ادیلی خودر نماینده یونیسف در افغانستان با قدردانی از کمک مالی اتحادیه اروپا گفته که به وسیله این مقدار پول، امیدواری و ثبات برای کودکان و مردم افغانستان زنده خواهد شد.

ریلیف ویب: کشور های اروپایی برای پایان دادن به بیماری پولیو یا فلج اطفال، بیست و پنج میلیون دالر کمک میکنند

افغانستان در کنار پاکستان و نایجیریا از کشور های است که در آن تا هنوز مواردی از پولیو ثبت شده است.

به نوشته نشریه ریلیف ویب، وضعیت پیچیده افغانستان همزمان با خشونت ها، فقر و رویداد های طبیعی، کودکان را مجبور ساخته که به ایران و سایر کشور ها پناه ببرند و در جریان سفر شان مورد تجاوز جنسی قرار گیرند، از نظر بیافتند و یا از آنها بهره بردای های گوناگون صورت گیرد.

XS
SM
MD
LG