لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۷

دنیا: کمپاین نامزدان ولسی جرگه برای مدت ۲۰ روز آغاز شد


ولایت جوزجان
ولایت جوزجان

روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب‌شان را روی انتخابات ولسی جرگه بخصوص آغاز کمپاین‌های انتخاباتی نوشته‌اند.

دنیا

روزنامه غیر دولتی دنیا در یک مطلب نوشته‌است که کمپاین نامزدان ولسی جرگه برای مدت ۲۰ روز آغاز شده‌است.

در مطلب آمده‌است که این کمپاین به استثنای غزنی در ۳۳ ولایت افغانستان به روز جمعه آغاز گردیده که دو روز قبل از برگزاری انتخابات به پایان می‌رسد.

در مطلب آمده‌است که انتخابات ولسی جرگه به تاریخ ۲۸ ماه میزان برگزار می‌گردد.

نویسنده مطلب در مورد انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها که قرار بود با انتخابات ولسی جرگه یکجا برگزار گردد نوشته‌است که به‌خاطر محدود بودن تعداد نامزدان این انتخابات به تأخیر افتاد.

سرخط

در روزنامه سرخط آمده‌است که کاندیدان حتی آن‌هایی‌که تجارب از مبارزات انتخابات‌های قبلی را داشتند پوسترهای‌شان را با بی‌فرهنگی در مکان‌های عامه، دیوارها و حتی پایه‌های برق نصب کرده‌اند و هم‌چنان یک تعداد بر راه‌ها و سرک‌ها با نصب کردن خوازه‌ها و با کارگیری از موترهای تبلیغاتی‌شان به مردم مزاحمت ایجاد کرده‌اند.

در ادامه سرمقاله آمده‌است که در جمع این کاندیدان شماری از آن‌ها بخاطر برگزاری نشست‌های تبلیغاتی‌شان کوچه‌های رفت و آمد مردم را مسدود کرده‌اند.

روزنامه نوشته‌است که هرگاه کمپاین‌های کاندیدان به این گونه ادامه یابد شهریان کابل با مشکلات متعددی روبرو خواهند شد.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در این مورد در سرمقاله‌اش نوشته‌است که کمپاین‌های انتخاباتی آغاز گردید، اما مردم به این نگران اند که با توجه به مداخله حکومت و ضعف کمیسیون نتیجه انتخابات چگونه خواهد بود؟

به همین گونه روزنامه نوشته است که با توجه به زر و زورکاندیدان و موجودیت نگرانی‌ها در مورد شفافیت انتخابات این ترس را بوجود آورده‌است که یکبار این انتخابات بحرانی نشود و مشکلات دیگر را بوجود نیاورد.

در سرمقاله هم‌چنان آمده‌است که ارگان‌های امنیتی در مورد امنیت انتخابات به مردم اطمینان داده اما به باور سرمقاله نویس مشکل خواهد بود که مردم به وعده‌های‌شان اعتماد کنند.

انیس

روزنامه انیس در این مورد در سرمقاله‌اش نوشته‌است که مردم و حکومت از آغاز کمپاین‌های انتخاباتی استقبال می‌کنند و امیدوار اند که این روند به صورت درست آن به پیش برود و برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعتماد مردم را بدست بیاورد.

در سرمقاله از کاندیدان نیز خواسته شده‌است که باید کمپاین‌های‌شانرا مطابق به طرزالعمل کمیسیون مستقل انتخابات به پیش ببرند.

XS
SM
MD
LG