لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۵

نگرانی نامزدان انتخابات جوزجان از ناامنی‌ها در ولسوالی‌ها این ولایت!


شماری ازکمپاین کننده‌گان نامزدان انتخابات ولسی جرگه ولایت جوزجان از نا امنی در برخی مناطق این ولایت ابراز نگرانی کرده و آنرا مانع مبارزات انتخاباتی می‌دانند.

داکتر فریدون حبیب رئیس کمپاین انتخاباتی یکتن از کاندیدان ولایت جوزجان به روز جمعه ۶ میزان ۱۳۹۷به رادیو آزادی گفت که ناامنی در تمام ولسوالی‌های ولایت جوزجان نگران کننده بوده و مسئولان امنیتی باید امنیت آن را تأمین کنند.

وی می‌گوید جز از مرکز شهر شبرغان دیگر تمام ولسوالی‌های این ولایت تحت تهدید مخالفان مسلح دولت قرار داشته و امکان ندارد که یک سایت انتخاباتی هم در آن ولسوالی‌ها باز شود.

وی افزود:

"تشویش نه تنها برای فعلاً برای ما است بلکه از اولین روز پروسه ثبت نام رأی‌دهنده‌گان این تشویش را داشتیم، و تشویش دیگر ما از این‌که تا روز انتخابات اگر این ناامنی‌ها بیشتر شود مانع رأی‌دهنده‌گان در روز انتخابات خواهد شد."

مقامات محلی جوزجان قبلاً از ناامنی ۹ولسوالی در جوزجان خبر داده گفته بودند که در ۹ولسوالی این ولایت مشکلات امنیتی وجود دارد.

امان الله شریفی یک تن از کاندیدان انتخابات ولسی جرگه در جوزجان نیز می‌گوید به هر شکلی که می‌شود امنیت این ولسوالی‌ها باید گرفته شود تا آن‌ها بتوانند به راحتی کمپاین کنند و مردم را به پای صندوق‌های رأی بکشانند.

این کاندیدان تأکید دارند که آن‌ها به علت مشکلات امنیتی به بیرون از شهر شبرغان رفته نمی‌توانند.

اما فقیر محمد جوزجانی قوماندان امنیه جوزجان اطمینان داده می‌گوید که این مشکلات را به زودی حل خواهند کرد.

آقای جوزجانی افزود:

"کاندیدان در هرجای ولایت جوزجان می‌توانند کمپاین کنند و در هر جایی‌که باشند پولیس را در جریان بمانند پولیس در خدمت‌شان است و شرایط برای کمپاین‌شان آماده‌است و هیج نوع تشویش وجود ندارد."

مبارزات انتخاباتی نامزدان ولسی جرگه حوالی ساعت ۱۲ شب پنج‌شنبه لیل ۵ بر ۶ ۱۳۹۷در ولایت جوزجان آغاز گردید که در این مبازرات به تعداد ۳۰ تن از نامزدان با برپا نمودن محافل جداگانه در شهر شبرغان برنامه های شانرا توضیح نمودند.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG