لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۲

انتقاد نهادهای ناظر ورزش از مراسم افتتاح لیگ برتر کریکت افغانستان!


برخی از نهاد‌های ناظر ورزش افغانستان و کارشناسان ورزشی از مراسم افتتاح لیگ برتر کریکت افغانستان خرسند نیستند.

با این‌که آنان این لیگ را برای مردم افغانستان یک دستآورد می‌داند، اما به گفته آنان، مراسم افتتاح این لیگ چهره و رونق افغانی نداشت.

این‌که چرا این مراسم رنگ و رونق افغانی نداشت در این مورد سایر ځلاند رئیس سازمان خبرنگاران ورزشی افغانستان روز شنبه ۱۴ میزان ۱۳۹۷ به رادیو آزادی گفت:

"تیم مدیریتی نتوانست تا به جهانیان نشان بدهند که لیگ افغانستان نماینده‌گی از افغانستان می‌نماید، به این شکل در داخل کشور نیز افغان‌ها فرهنگ خود را و تصویر زنده‌گی خود را ندیدند و دلیل آن ضعف مدیریتی می‌باشد."

این در حالیست که مراسم افتتاح دور اول مسابقات لیگ برتر کریکت افغانستان، شب گذشته در کشور امارات متحدۀ عربی برگزار شد و حاجی عزیز الله فضلی رئیس عمومی کریکت بورد افغانستان، افتتاح این مراسم را پس از پروژه تاپی بزرگترین دستآورد برای مردم افغانستان خوانده بود.

آقای فضلی گفته بود، این لیگ ممکن برای یک یا دو سال خوب نباشد اما، به گفته وی، در سال‌های آینده رنگین تر خواهد شد و منبع خوب عایداتی خواهد شد.

مسابقات لیگ برتر کریکت که از تاریخ ۵ اکتوبر تا ۲۱ همین ماه در میدان ورزشی شارجه برگزار می‌شود، صدها افغان و ورزشکار خارجی اشتراک نموده‌اند و تنها بازیکنان افغان از این لیگ نزدیک به یک میلیون دالر بدست آورده‌اند.

پیش از این، مسئولان کرکت بورد افغانستان گفته بودند که همه ساله حداقل حدود ۶ صد هزار دالر از این لیک بدست می‌آورند.

۵ تیم این لیگ بنام‌های کابل، ننگرهار، پکتیا، کندهار و بلخ نام‌گذاری شده‌اند، که هر ۵ تیم را سرمایه گذاران خارجی بخصوص کمپنی‌های هندی خریداری نموده‌اند.

در همین حال، سمیع الله معاون سازمان خبرنگاران ورزشی افغانستان به این نظر است که در مراسم افتتاح لیگ برتر باید سهم زیادی به فرهنگ و زبان افغانستان داده می‌شد:

"از چیزی که ما نگرانی داشتیم، همان طور شد، نقش افغان‌ها در آن بسیار کم بود، بشکل که باید از طریق این لیگ فرهنگ و زبان افغانستان انعکاس داده می‌شد، بدبختانه که این‌طور نشد، من خودم احساس کردم که فرهنگ و زبان ما در این لیگ کمبودی دارد و این خالیگاه باید تکمیل می‌شد."

با این همه جاوید همیم کاکر کارشناس ورزشی به این باور است، که این نخستین باربود، به همین دلیل مشکلات زیاد داشت، و ممکن این مشکل در آینده حل شود و بجای فرهنگ و زبان بیگانه جای برای فرهنگ و زبان افغانستان داده شود.

در همین حال عبدالله پکتانی مسئول بخش مطبوعات کریکت بورد می‌پذیرد که این لیگ کمبودی‌های داشت و در آینده در تنظیم مراسم افتتاح و سایر موارد تلاش بیشتر به خرچ داده خواهد شد.

گزارش: ویدا میرزایی

XS
SM
MD
LG