لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۸

تهران سفیر جرمنی‌ را احضار کرد


تهران سفیر جرمنی را احضار کرده از وی در بارۀ سپردن یک دیپلومات ایرانی به بلجیم خواهان توضیحات شد.

آژانس خبری نیمه دولتی ایسنا در ایران گزارش داد که وزارت خارجۀ این کشور سفیر جرمنی در تهران را دیروز احضار کرد و احتجاج حکومت ایران نسبت به سپردن یک دیپلومات این کشور به بلجیم را به وی ابلاغ نمود.

جرمنی اسدالله اسدی دیپلومات ۴۶ سالۀ ایرانی را روز سه شنبه به بلجیم سپرد.

سارنوالان در بروکسل نامبرده و سه بلژیکی ایرانی‌الاصل را به تلاش برای حمله به گردهمایی ماه جون سازمان مجاهدین خلق ایران در فرانسه متهم کرده اند.

گردهمایی ماه جون سازمان مجاهدین خلق ایران در فرانسه
گردهمایی ماه جون سازمان مجاهدین خلق ایران در فرانسه

اسدالله اسدی از سال ۲۰۱۴ به این‌سو در سفارت ایران در ویانا کار می‌کرد.

وزیر خارجه امریکا: ایالات متحده به تلاش‌های مشترک با متحدین اروپایی خود ادامه می‌دهد تا از تهدیدهای که از جانب ایران به این کشورها متوجه است جلوگیری شود.

​او در ماه جولای گذشته بعد از آن بازداشت شد که یک ماه قبل از آن یک مرد وزن ایرانی به نام‌های نسیمه و امیر در بلجیم بازداشت شدند و ۵۰۰ کیلوگرام مواد انفجاری با یک وسیلۀ منفجره از نزد آن‌ها دریافت شد.

پولیس می‌گوید که این افراد برای انجام یک انفجار در پاریس سعی داشتند.

فرد متهم دیگر که در فرانسه بازداشت شده او هم به بلجیم انتقال داده شده است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجۀ ایران روز چهارشنبه گفت که اتهامات تلاش دیپلومات ایرانی در ارتباط به طراحی انفجار در فرانسه، یک توطئه است که به هدف ناگوار ساختن روابط تهران با اروپا راه اندازی شده است.

در همین حال، مایک پامپیو وزیر خارجه امریکا در یک اعلامیه گفته است که ایالات متحده به تلاش‌های مشترک با متحدین اروپایی خود ادامه می‌دهد تا از تهدید های که از جانب ایران به این کشورها متوجه است جلوگیری شود.

XS
SM
MD
LG