لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۲

سازمان همکاری اسلامی از انتخابات افغانستان حمایت می‌کند


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از حمایت سازمان همکاری اسلامی از روند انتخابات این کشور استقبال می‌کند.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید سازمان همکاری اسلامی یک بنیاد قابل اعتبار کشورهای اسلامی است و حمایت همچون سازمان از انتخابات افغانستان باور و اعتماد مردم نسبت به پروسۀ انتخابات را افزایش میدهد.

داکتر گلاجان عبدالبدیع صیاد رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در صحبت با رادیو آزادی حمایت سازمان همکاری اسلامی از انتخابات را با ارزش توصیف کرد.

آقای صیاد افزود:

"سازمان همکاری اسلامی که از بسیاری کشورهای اسلامی نماینده‌گی می‌کند حمایت آن‌ها از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان و در مجموع از پروسۀ انتخابات یک تأثیر بسیار خوبی روی پروسۀ انتخابات خواهد داشت و اعتماد مردم به این پروسه را افزایش خواهد داد."

داکتر گلاجان عبدالبدیع صیاد رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
داکتر گلاجان عبدالبدیع صیاد رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان

​یوسف‌العثیمین منشی عمومی سازمان همکاری اسلامی با نشر یک اعلامیه روز چهارشنبه گفت که این سازمان از روند انتخابات افغانستان با قوت تمام حمایت می‌کند.

آقای العثیمین افزود که حملات اخیر بر نامزدان انتخابات افغانستان را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند.

یوسف‌العثیمین: سازمان همکاری اسلامی از روند انتخابات افغانستان با قوت تمام حمایت می‌کند.

​منشی عمومی سازمان همکاری اسلامی مراتب همدردی خود را به بازمانده‌گان قربانیان این حملات ابراز داشته حمایت خود را از عزم راسخ حکومت افغانستان برای تدویر انتخابات شفاف و عادلانه اعلام داشت.

منشی عمومی سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان ساخت که متن و روحیۀ اعلامیه گردهمایی اخیر علمای جهان اسلام در مکه که برای صلح و امنیت در افغانستان دایر شد، همه کشورهای عضو، اطراف درگیر نزاع و همه دوستان افغانستان را ترغیب کرد که تلاش‌های خود برای آوردن آشتی و حل مسالمت‌آمیز نزاع در افغانستان را دوچند سازند.

تدامیچی یاماماتو نمایندۀ خاص ملل‌متحد برای افغانستان
تدامیچی یاماماتو نمایندۀ خاص ملل‌متحد برای افغانستان

ملل‌متحد هم حمایت خود را از انتخابات افغانستان اعلام داشته روی حق رأی دهی و اشتراک افغان‌ها در انتخابات آینده تأکید کرده است.

اعلامیه روز سه شنبه یوناما، دفتر هیئت معاونت ملل‌متحد در کابل از قول تدامیچی یاماماتو نمایندۀ خاص ملل‌متحد حاکیست:

"مردان و زنان افغان حق اساسی بشری دارند تا آزادانه دولت و رهبران خویش را انتخاب نمایند."

در این اواخر کمپاین نامزدان انتخابات در ننگرهار و هلمند و چندین ولایت دیگر هدف حملات مرگبار قرار گرفتند.

در حملۀ روز سه شنبه گردهمایی مبارزات انتخاباتی صالح محمد خان اچکزی نامزد انتخابات ولسی جرگه از هلمند هدف قرار داده شد که در نتیجه خود او و هفت نفر دیگر جان باختند.

به روز سه شنبه گردهمایی مبارزات انتخاباتی صالح محمد خان اچکزی نامزد انتخابات ولسی جرگه از هلمند هدف یک حمله انتحاری قرار گرفت.
به روز سه شنبه گردهمایی مبارزات انتخاباتی صالح محمد خان اچکزی نامزد انتخابات ولسی جرگه از هلمند هدف یک حمله انتحاری قرار گرفت.

قبل از آن در ننگرهار و برخی ولایات دیگر نیز هشت تن از نامزدان کشته شدند.

وزارت داخلۀ افغانستان از امنیت انتخابات پیشرو اطمینان داده می‌گوید که نیروهای افغان اجازه نمی‌دهند که شورشیان طالب این انتخابات را مختل سازند.

شورشیان طالب انتخابات را یک دسیسۀ امریکایی خوانده گفته اند که برای مختل ساختن و ناکامی انتخابات از هیچ تلاش دریغ نخواهند ورزید.

وزارت داخلۀ افغانستان این تهدید را یک بخشی از تبلیغات طالبان عنوان کرده است .

XS
SM
MD
LG