لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۳

رئیس جمهور غنی با رئیس کانگرس امریکا روی موضوعات مختلف در کابل گفتگو کرد


رئیس کانگرس ایالات متحده در دیدارش با رئیس جمهور غنی از پیشرفت‌ها در این کشور ستایش کرده و گفته که امریکا به حمایت‌اش از این کشور ادامه می‌دهد.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید که پاول رایان شام چهارشنبه در ارگ با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد.

وی گفت که در کنار برخی مسایل دیگر مبارزه با تروریزم، تلاش‌های صلح و انتخابات ولسی جرگه نیز مورد بحث قرار گرفت.​

او افزود:

"هر دو جانب روی گسترش همکاری های دو جانبه، مبارزه با تروریزم، مسایل منطقوی، تاثیرات مثبت استراتژی امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، اصلاحات در سکتور امنیتی و دفاعی، آماده‌گی برای انتخابات ولسی جرگه و پروسه صلح به رهبری و مالیکت افغان ها بحث و تبادل نظر کردند."

آقای مرتضوی می‌گوید، رئیس جمهور غنی در دیدار با آقای رایان از همکاری های ایالات متحدۀ با افغانستان در سال های گذشته در عرصه های مختلف، قدردانی کرده‌است.

پاول رایان رئیس کانگرس ایالات متحده پس از چاشت روز چهارشنبه وارد کابل شد و با برخی از مقامات و قومندانان نظامی افغان نیز دیدار کرد.

در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان در این باره گفته شده که آقای رایان از قربانی‌های نیرو های امنیتی افغان در امر مبارزه با تروریزم قدردانی کرده و اقدامات اصلاحی حکومت در عرصه های ملکی و نظامی را مهم دانسته است.

در عین حال سید صفی الله هاشمی عضو کمیسیون امور بین المللی مشرانو جرگه می‌گوید که به‌خاطر بهبود وضعیت امنیتی در افغانستان نیاز به برخی اقدامات مهم از سوی امریکاست.

او گفت:

"نیاز است تا فشار بر پاکستان که مرکز صدور تروریزم است بیشتر شود، تعهدات امریکا در مسایل امنیتی مورد تجدید نظر قرار گیرد و در رابطه به تامین صلح و ثبات و آوردن طالبان به میز مذاکره گام‌های مثبت برداشته شود."

رئیس کانگرس امریکا در حالی به کابل سفر می‌کند که وضعیت امنیتی در این کشور وخیم خوانده می‌شود و قرار است تا چند روز دیگر انتخابات ولسی جرگه در این کشور برگزار شود.

گزارش: نسیم شفق

XS
SM
MD
LG