لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۱

روزنامه‌های کابل در بیشتری مطالب به تصمیم حکومت در مورد در نشست مسکو پرداخته اند


روزنامه‌های چاپ امروز کابل مطالب‌شان را بیشتر روی موضوع صلح افغانستان نوشته‌اند.

  • ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا در شمارۀ امروز خود در یک مطلب نوشته‌است که مشرانو جرگه افغانستان از حکومت خواسته‌است که به منظور استفاده درست از تلاش‌های صلح در نشست مسکو از یک موقف قوی شرکت کند.

در ادامه مطلب آمده‌است که اعضای مشرانو جرگه در نشست عمومی روز گذشته روی این مسئله تأکید کردند که حکومت افغانستان باید از فرصت‌های به وجود آمده در بخش صلح استفاده مؤثر کند.

ویسا به نقل از آصف صدیقی معاون مشرانو جرگه نوشته‌است، حکومت افغانستان باید در نشست مسکو شرکت کرده و برای صلح در کشور لابی‌گری خوب کند.

  • دنیا

روزنامۀ غیر دولتی دنیا نیز در مطلب خود در این مورد نوشته‌است.

دنیا نگاشته که شورای عالی صلح گفته‌است که یک هیئت شش نفری این شورا به نماینده‌گی از حکومت افغانستان در این نشست شرکت می‌کند.

اما روزنامه به نقل از سید احسان طاهری سخنگوی این شورا نوشته‌است که این افراد هنوز مشخص نشده‌اند.

دنیا در یک مطلب خود در مورد صلح افغانستان نوشته‌است که به زودی نشست علمای دینی افغانستان، اندونیزیا و پاکستان برگزار می‌گردد.

در مطلب آمده‌است که در این مورد در سفر رئیس شورای علمای اندونیزیا و دیدار وی با اعضای شورای عالی صلح افغانستان در کابل گفتگو شده‌است.

نویسنده مطلب این‌ را نیز نوشته‌است که اولین نشست میان علمای سه کشور در ماه ثور سال جاری در اندونیزیا برگزار شده بود که در این نشست حملات انتحاری عمل خلاف اصول اسلامی خوانده شده و از طرف‌های درگیر در افغانستان خواسته شد که از جنگ دست برداشته و صلح کنند.

  • مسیر

روزنامه غیر دولتی مسیر در یک مطلب خود نوشته است که چین و پاکستان از پروسه صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کند.

در ادامه مطلب آمده‌است که پاکستان و چین در موضوع افغانستان روی گسترش همکاری‌ها و حمایت از پروسه صلح به رهبری افغان‌ها تأکید کرده‌است.

روزنامه این موضوع را به نقل از وزارت خارجه پاکستان نوشته و گفته‌است که این موضوع در دیدار میان رئیس جمهور چین و عمران خان صدراعظم پاکستان در کشور چین مطرح شده‌است.

  • اطلاعات روز

روزنامه غیر دولتی اطلاعات روز در یک مطلب خود روی گفتگوهای صلح و نقش و شرکت زنان در این گفتگوها تأکید کرده‌است.

  • اصلاح

روزنامۀ دولتی اصلاح در پیوند به نشست مسکو در یک مطلب خود نوشته‌است که امید افغان‌ها اینست که در گفتگوهای صلح باید اختیار از طالبان مسلح باشد نه از کدام کشور دیگر یا اداره استخباراتی.

در مطلب آمده‌است که در گفتگوهای صلح در پیوند به نشست مسکو باید فریب و یا کدام چل سیاسی نباشد، بلکه باید صداقت وجود داشته باشد.

XS
SM
MD
LG