لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۸

پاکستان گزارش‌های خارج شدن آسیه بی بی از این کشور را رد کرد


اسیه بي بي
اسیه بي بي

رئیس پارلمان اتحادیه اروپا و وکیل آسیه بی بی، زن عیسوی که در هفته گذشته از اتهام اهانت به مقدسات توسط ستره محکمه پاکستان تبرئه شد، می‌گویند، وی از زندان رها و به یک محل مصئون انتقال داده شده‌است.

آنتونیوتجانی (Antonio Tajani) رئیس پارلمان اتحادیه اروپا هفتم نومبر از طریق شبکه اجتماعی تویتر نوشت:

"من از مقامات پاکستان متشکرم و با بی صبری منتظرم که به زودی ممکن با وی (آسیه بی بی) و خانواده اش در پارلمان اتحادیه اروپا ملاقات کنم."

​سیف الملوک وکیل مدافع آسیه بی بی که به هالند پناهنده شده است، نیز هفتم نومبر به رسانه ها گفت، آسیه بی بی با اعضای نزدیک خانواده اش از پاکستان پرواز کرده است، اما او نمی داند که آنها به کجا رفته اند.

ولی محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان هشتم نومبر با رد گزارش های مطبوعات در مورد این که آسیه بی بی از پاکستان خارج شده است به رسانه‌ها گفت:

محمد فیصل
محمد فیصل

"در مورد گزارش‌ها و شایعات مطبوعات در بارۀ خروج آسیه بی بی، باید بطور آشکار بگویم که وی در داخل پاکستان و در یک محل مصئون است، من آرزومندم تا این گونه خبرها قبل از نشر، باید تائید شوند."

آسیه بی بی در سال ۲۰۰۹ میلادی متهم به اهانت به اسلام شد و در سال ۲۰۱۰ میلادی محکوم به اعدام گردید.

آسیه بی بی که مادر پنج فرزند است، این اتهام را رد کرده است.

ستره محکمه پاکستان در ماه اکتوبر سالجاری میلادی روی حکم اعدام وی تجدید نظر کرد و به خاطر عدم موجودیت شواهد او را تبرئه و حکم رهایی وی را از زندان صادر کرد.

این فیصله ستره محکمه پاکستان باعث تظاهرات افراط گرایان در شهرهای مختلف آن کشور شد.

این فیصله ستره محکمه پاکستان باعث تظاهرات افراط گرایان در شهرهای مختلف آن کشور شد.

حکومت پاکستان بعد از مذاکرات با حزب تندرو تحریک لبیک آن کشور به خاطر ختم تظاهرات، سوم نومبر اعلان کرد که روی مسافرت آسیه بی بی ممنوعیت وضع کرده و فیصله رهایی وی نیز به تعویق افتاده است.

ماتئو سالوينی (Matteo Salvini) وزیر داخله ایتالیا، ششم نومبر به یک رادیوی آن کشور گفت، تلاش می شود که آسیه بی بی به کشوری اعزام شود که در آنجا زنده‌گی‌اش مصئون بوده و با تهدید مرگ مواجه نباشد.

اهانت به اسلام در پاکستان جرم محسوب می شود و جزای اعدام را در قبال دارد. آوازه‌ها و اتهامات بدون شواهد نیز در این مورد می تواند به قتل یک تن منجر شود.

XS
SM
MD
LG