لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۷

نگرانی ولسی جرگه افغانستان از افزایش ناامنی‌ها در برخی ولایات!


ولسی جرگه افغانستان یکبار دیگر از افزایش ناامنی‌ها در برخی ولایات کشور ابراز نگرانی می‌کند.

ولسی جرگه افغانستان می‌گوید، تحرکات مخالفین مسلح علاوه بر ولایات غزنی و ارزگان بر ولایات شمالی کشور نیز بیشتر گردیده‌است.

اعضای این جرگه روز شنبه در جلسه عمومی ولسی جرگه از افزایش ناامنی‌ها در کشور ابراز نگرانی کرده گفتند، اگر حکومت در این مورد توجه نکند حملات مخالفان مسلح بیشتر از این گسترش می‌‌یابد.

عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه پس از شندیدن نگرانی های اعضای این جرگه گفت، طالبان مسلح به سلاح‌های پیشرفته دست یافته و تلفات زیادی را برای مردم عام و نیرو های امنیتی افغان وارد کرده‌اند.

عبدالرؤف ابراهیمی
عبدالرؤف ابراهیمی

او افزود:

"این نگرانی‌ها در حالی است که ما امروز در آستانه صلح در مسکو نشست داشتیم و طالبان می خواهند نفوذ خود را به نمایش بگذارند، و در این مذاکرات امتیاز بگیرند به همین دلیل برنامه های وسیع عملیاتی خود را در شمال افغانستان روی دست گرفته اند اما متاسفانه دولت به خصوص سکتورهای امنیتی و حمایت قاطع و دوستان بین المللی به این مسئله اقدامات عملی نکرده‌اند."

آقای ابراهیمی گفت‌، هم اکنون تحرکات دشمن در ولایات بدخشان، غزنی، فراه، ارزگان و ولسوالی‌های درقد، خواجه بهاوالدین، قرلق، امام صاحب تخار بیشتر گردیده‌است.

به گفته‌ وی، حکومت باید در این زمینه اقدام جدی نماید.

نماینده‌های مردم ولایات غزنی و ارزگان در ولسی جرگه نیز از بدتر شدن اوضاع امنیتی در آن ولایات ابراز نگرانی کرده گفتند، آنان بار ها این مسایل را با مقامات امنیتی شریک ساخته اند اما هنوز هم تعداد ولسوالی‌های این ولایت در اختیار مخالفین مسلح قرار داشته و حکومت به آن هیچ توجهی نکرده‌است.

از سوی هم محمد علی اخلاقی یکتن اعضای ولسی جرگه می گوید، ناامنی های غزنی تاثیر مستقیم بالای کابل دارد و اگر به آن توجه نشود تحرکات مخالفین مسلح در کابل گسترش می‌یابد.

این در حالیست که پیش از این نیز نگرانی ها در رابطه به گسترش فعالیت های مخالفین مسلح در ولایات هلمند، فراه، جوزجان، بادغیس، فاریاب و کندز وجود داشته است.

از سوی هم غفور احمد جاوید سخنگوی وزارت دفاع در صحبت با رادیو آزادی گفت، هم اکنون نیرو های امنیتی افغان عملیات های هوایی و کماندوی را در ۹ ولایت که تهدید دشمن در آن وجود دارد آغاز کرده اند.

عفور احمد جاوید
عفور احمد جاوید

او افزود:

"وزارت دفاع آماده‌گی خاص دارد این وزارت عملیات های خود را ادامه می‌دهد و در هر جای که دشمن سربلند کند سرکوب می شود هم در ارزگان، غزنی، بدخشان، فاریاب، کندز، فراه عملیات های نیرو های اردوی ملی ادامه داشته و دشمن را سرنگون می‌کنند."

غلام حسین ناصری یکتن اعضای ولسی جرگه می گوید، به خاطر ضعف مدیریت و عدم هماهنگی میان ارگان‌های امنیتی، وضعیت امنیتی روز‌به‌روز در اکثر ولایات کشور بدتر می‌گردد.

وی گفت اگر هماهنگی کامل میان ارگان‌های امنیتی به میان آید آنان می‌توانند به طور کامل در برابر مخالفین مسلح ایستاده‌گی نمایند.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG