لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۳۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۵

مشاور امنیت ملی: عملیات از بین بردن مخالفین مسلح در غزنی به‌زودی آغاز می‌شود


مشاور امنیت ملی افغانستان می‌گوید تدابیر برای بهبود وضع امنیتی ولایت غزنی اتخاذ شده‌است و نیروهای افغان به‌زودی عملیاتی را برای از بین بردن مخالفین آغاز می‌کنند.

بعد از کشته شدن ده نیروی کماندو در ولسوالی جاغوری غزنی حکومت افغانستان گفته است برای از بین بردن مخالفین مسلح به زودی عملیاتی را آغاز می‌کند.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان دیروز با نماینده‌گان ولایت غزنی در ولسی جرگه دیدار نموده و روی حالات جاری این ولایت و مشکلات موجود امنیتی صحبت‌های داشت.

طارق آرین سخنگوی شورای امنیت دیروز به رادیو آزادی گفت، به وزارت دفاع افغانستان هدایت داده شده است و قوای افغان به‌زودی مخالفین را سرکوب خواهند کرد.

او افزود:

"مشاور امنیت ملی در دیدار با نماینده‌گان ولایت غزنی اطمینان داد که نیروهای کماندوی افغان در غزنی عملیات زمینی نموده و هم وزارت دفاع و مأموریت حمایت قاطع در هماهنگی با هم در مناطق ناامن غزنی عملیات هوایی کنند تا دشمن سرکوب شده و منطقه امن گردد."​

طارق آرین سخنگوی شورای امنیت
طارق آرین سخنگوی شورای امنیت

​به‌گفته آقای آرین نماینده‌گان ولایت غزنی در این دیدار از حمدالله محب خواستند توجه لازم را برای بهبود وضع امنیتی غزنی معطوف بدارد.

وزارت دفاع افغانستان تا حال در مورد کشته شدن کماندوهای افغان در جاغوری غزنی رسماً چیزی نگفته است.

به دلیل این‌که شبکه‌های تیلیفونی در این ولایت درست کار نمی‌کنند مقامات محلی غزنی نیز مسئله کشته و زخمی شدن ملکی‌ها را تا حال تأیید نکرده‌اند.

ولی ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در یک پیام به رسانه‌ها ادعا کرده که در ولایت غزنی ۲۲ نیروی کماندو را کشته اند.

حملات طالبان از حدود یک هفته به این طرف در ولسوالی جاغوری ادامه دارد.

غزنی منطقه استراتژیک بین کابل و ولایات جنوبی است که شاهد حملات زیاد طالبان بوده است.

شهر غزنی پس از حمله طالبان
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:01:31 0:00

مخالفین مسلح در دهم اگست امسال تلاش گرفتن مرکز ولایت غزنی را کردند، ولی قوای امنیتی افغان توانستند بعد از درگیری‌های خونین چند روزه و تلفات زیاد به هر دو جانب و مردم ملکی، طالبان را از شهر بکشند.

XS
SM
MD
LG