لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۱

قونسلگری چین در شهر کراچی پاکستان امروز مورد حمله مهاجمان مسلح قرار گرفت


قونسلگری چین که در منطقه کلفتن در شهر کراچی موقعیت دارد و امروز مورد حمله مهاجمان مسلح قرار گرفت، تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد و از آن به شدت محافظت می‌شود.

پولیس پاکستان می گوید، سه مهاجم مسلح امروز به قونسلگری چین در کراچی حمله بردند، اما قبل از داخل شدن به عمارت قونسلگری با محافظان درگیر شدند و در نتیجه این برخورد بر علاوه مهاجمان، دو پولیس نیز کشته شدند.

براساس گزارش تلویزیون های پاکستان، در منطقه کلفتن در شهر کراچی صدای انفجارات خفیف نیز شنیده شده است.

عامر شیخ رئیس پولیس شهر کراچی به خبرنگاران گفت، وضعیت تحت کنترول قرار دارد و حمله کننده‌گان حتی نتوانستند که به عمارت قونسلگری چین داخل شوند.

به گفته عامر شیخ، مهاجمان واسکت های انتحاری و بمب های دستی نیز با خود داشتند و در موتر حامل آنها نیز مواد انفجاری یافت شده‌است.

عمران خان صدراعظم پاکستان دستور تحقیقات جدی را در مورد حمله بر قونسلگری چین در شهر کراچی صادر کرد و این حمله را یک دسیسه در برابر همکاری استراتژیک پاکستان با چین خوانده‌است.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان نیز صبح امروز در اسلام آباد به خبرنگاران گفت:

وزیر خارجه پاکستان
وزیر خارجه پاکستان

او افزود:

"بیست و یک کارمند قونسلگری کاملاً مصئون بوده و به یک محل امن انتقال داده شد اند. ما به سفارت خود در چین اطلاع داده‌ایم تا با وزارت خارجه آن کشور در تماس شده، به آنها اطمینان بدهند."

کراچی یک شهر بزرگ صنعتی پاکستان بوده و بخش اساسی پروژه بزرگ اقتصادی چین به نام "یک کمربند یک راه" محسوب می شود که در مسیر راه کهن ابریشم اعمار خواهد شد.

چین برای تمویل این پروژه میلیاردها دالر سرمایه گزاری را تعهد کرده که اعمار بندر گوادر یک نمونه بزرگ این تعهد است.

مسئولیت حمله اخیر بر قونسلگری چین در شهر کراچی را یک گروه به نام"اردوی آزادی بخش بلوچستان" به عهده گرفته است.

جیهان بلوچ سخنگوی "اردوی آزادی بخش بلوچستان" در صحبت با رسانه ها با اخذ مسولیت این حمله گفته است که سه جنگجوی این گروه در حمله اخیر بر قونسلگری چین در شهر کراچی دست داشته اند.

XS
SM
MD
LG