لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۸

در نتیجه یک حمله انتحاری در ایالت خیبر پشتونخوا پاکستان ۳۵ تن کشته شدند


در نتیجه یک حمله انتحاری در منطقه کلایی در اورکزی ایجنسی در ایالت خیبر پشتونخوا پاکستان حداقل ۳۵ تن کشته و ۵۵ تن دیگر زخمی شدند.

به گفته مقامات پولیس پاکستان، این حمله انتحاری بیست و سوم نومبر در بازار مزدحم کلایی در اورکزی ایجنسی زمانی صورت گرفت که مردم برای میله جمعه بازار گرد آمده بودند.

مقامات محلی می گویند، زخمی‌های این رویداد به شفاخانه انتقال داده شده اند.

تعدادی از فعالان سیاسی ایالت خیبر پشتونخوا پاکستان از طریق شبکه‌های اجتماعی از مردم اورکزی ایجنسی خواسته اند تا به خاطر اهدای خون برای زخمی‌های این رویداد به شفاخانه‌ها مراجعه کنند.

به گفته مقامات پاکستان، وضعیت تعدادی از زخمی‌های وخیم بوده و احتمال دارد که تعداد قربانیان حمله بر جمعه بازار منطقه کلایی افزایش یابد.

به گفته مقامات پاکستان، وضعیت تعدادی از زخمی‌های وخیم بوده و احتمال دارد که تعداد قربانیان حمله بر جمعه بازار منطقه کلایی افزایش یابد.

خلیل اقبال رئیس پولیس اورکزی ایجنسی به آژانس خبری فرانس پرس گفته است، براساس نتایج تحقیقات ابتدایی مواد انفجاری در یک صندوق ترکاری جابجا شده بود.

به گفته مقامات پولیس، مناطق اطراف بازار کلایی توسط نیروهای امنیتی محاصره شده است.

تا هنوز کسی یا گروهی مسئولیت این حمله انتحاری را به عهده نگرفته است.

اورکزی ایجنسی یکی از هفت منطقه ناآرام قبایلی پاکستان محسوب می شود و اکثریت باشنده گان منطقه کلایی را شیعه‌ها تشکیل می دهند و بطور دوامدار بالای اقلیت‌های مذهبی به شمول شیعه‌ها در پاکستان حملات خونین صورت می گیرد.

واشنگتن ادعا می کند که در مناطق کوهستانی قبایلی پاکستان برای تروریستان اجازه فعالیت و پناهگاه داده می شود.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در هفته گذشته گفت، پاکستان با امریکا هیچ کاری نکرده و مساعدت‌ها به این کشور را به حالت تعلیق قرار داد.

ولی پاکستان با رد این ادعا می گوید، در امر مبارزه با تروریزم قربانی داده و متحمل میلیون‌ها دالر خسارات شده است.

XS
SM
MD
LG