لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۷

خواست شماری از منسوبین معلول و تقاعد شده از وزارت دفاع افغانستان!


شماری از منسوبین معلول و تقاعد شده وزارت دفاع خواهان پرداخت حقوق شان از سوی این وزارت شدند.

منسوبین معلول و تقاعد شده وزارت دفاع افغانستان می‌گویند در حالی که رئیس جمهور غنی به مسئولان نهادهای امنیتی و دفاعی دستور داده است تا حقوق آنان به صورت منظم پرداخت گردد اما حالا می‌گویند که مسئولان وزارت دفاع در این زمینه به صورت درست عمل نمی‌کند.

آنان که تعداد شان به ده‌ها تن می‌رسید روز دوشنبه در برابر وزارت دفاع در منطقه پل محمود خان کابل دست به اعتراض زده و خواهان پرداخت حقوق شان از سوی این وزارت شدند.

احمد و جلال دو تن از این معلولین متقاعد این وزارت در مورد به رادیو آزادی گفت:

"وقتی که ما صحتمند بودیم در میدان محار به می‌جنگیدیم اما وقتی که معلول شده و پای خود را از دست داده‌ایم معاش ما به وقت زمان حواله نمی‌شود و حالا که تقاعد شدیم زمین که باید برای ما داده می‌شد این کارهم بجا نشده‌است."

"این شش ماه و دیگر شش ماه نصف معاش ما را می‌دهد، ما همرای وزیر صاحب دفاع نشستیم برای ما وعده کرد که مشکل معلولین را حل می‌کنیم تا حال مشکل کدام معلول را حل کرده‌است."

آنان می گویند که از ولایت‌های مختلف به کابل آمده و هرگاه به مشکل شان توجه نشود آنان به تظاهرات شان ادامه خواهند داد.

اعتراض کننده‌ها می‌گویند که چند ماه قبل رئیس جمهور آن‌ها را به حضور پذیرفته و در آن زمان به مسئولان نهادهای امنیتی و دفاعی دستور داد تا در قسمت پرداخت حقوق و توزیع یک نمره زمین به آ‌ن‌ها اقدام نمایند.

اما به گفته آن‌ها مسئولان نهادهای امنیتی و دفاعی به خصوص وزارت دفاع در زمینه پرداخت حقوق آنان در زمان معین آن توجه لازم نکرده‌است.

این بار نخست نیست که منسوبین معلول و تقاعد شده وزارت دفاع به‌خاطر مشکل در پرداخت حقوق شان از سوی این وزارت دست به اعتراض زده اند بلکه دو سال قبل نیز شماری از متقاعدین این وزارت از مشکلات شان در این زمینه انتقاد کرد و دست به مظاهره زده بودند.

در وقت مسئولان وزارت دفاع گفته بودند که تلاش‌ها برای حل این مشکل ادامه دارد.

در این حال غفور احمد جاوید سخنگوی وزارت دفاع تاخیر و مشکلات در خصوص پرداخت حقوق متقاعدین این وزارت را می‌پذیرد اما در عین حال می‌گوید:

غفور احمد جاوید
غفور احمد جاوید

"حکومت افغانستان اخیراً سیستم‌های کمپیوتری را به راه انداخته که شاید به همین علت کدام زمانی سکته‌گی به‌وجود آمده باشد ولی در کُل این‌ها که قربانی داده اند به این کشور و ملت، وزیر صاحب دفاع روز گذشته هم هدایت داد و فردا هم راجع به این مسایل جلسه است و ما اطمینان می‌دهیم که این مسئله جدی پیگیری میشود."

وزارت‌دفاع سال های قبل نیز برای متقاعدین که به خاطر عدم پرداخت حقوق شان دست به اعتراض زده بودند وعده رسیده‌گی به مشکلات شان را داده بود، اما به گفته متقاعدین این مشکل هنوز حل نشده‌است.

اما وزارت دفاع افغانستان می‌گوید هرچند این پروسه زمانگیر است اما تلاش می‌شود تا این بار به حل مشکل متقاعدین به خصوص معلولین رسیده‌گی جدی صورت گیرد.

گزارش: جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG