لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۵

قول اردوی ۲۰۹ شاهین: ده‌ها افسر از وظایف‌شان به دلیل بی‌کفایتی و فساد برکنار شدند


براساس تصمیم تازه بورد تعیینات قول اردو ۲۰۹ شاهین در شمال کشور، ده‌ها افسر نظامی از وظایف‌شان به دلیل بی‌کفایتی و فساد برکنار شده‌اند.

شماری افسران که در تغییرات جدید برکنار و یا تبدیل شده اند به (۱۱۰) تن می رسد که شامل افسران بلند رتبه تا سطح قوماندن کندک و رهبری قول اردو استند.

این مضوع را ولی محمد احمدزی قوماندان قول اردو شاهین به روز چهارشنیه در یک نشست خبری بیان کرده گفت، این تصمیم به‌خاطر بهبود اجرای وظایف اتخاذ شده و افراد دارای ظرفیت بیشتر به عوض آنان تعیین گردیده‌است.

این تصمیم به‌خاطر بهبود اجرای وظایف اتخاذ شده و افراد دارای ظرفیت بیشتر به عوض آنان تعیین گردیده‌است.

او افزود:

"براساس آن پلان مشخص شده که تعیینات هر قول اردو اجرأ می‌گردد. خوشبختانه بورد تعیینات قول اردو شاهین برگزار شد. به صد‌ها افسران که بعضی آنان در فساد اداری آلوده بودند و بعضی‌شان توانانی وظایف را نداشتند براساس تعینات بورد از وظایف برکنار شدند. بجای آنان ما افراد تازه نفس را تعیین کردیم."

آقای احمدزی هدف این تغییرات افسران نظامی در شمال را بهبود وضعیت امنیتی میخواند و میگوید وضعیت امنیتی فاریاب و تخار نگران کننده نیست، اما هم اکنون ولایات فاریات، تخار، کندز بغلان و بدخشان شاهد ناامنی‌ها است.

قوماندان قول اردو ۲۰۹ شاهین می‌گوید، وضعیت امنیتی شمال و شمال‌شرق کشور نگران کننده نیست و خیراً تحرکات تهاجمی طالبان مسلح در ولسوالی کوهستان فاریاب به عقب زده شد.

از سوی هم جنرال نظیفه ذکی عضو کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه تغییرات تازه در قول اردو شاهین را اقدام بجا می‌داند و می‌گوید بررسی آنان نشان می‌دهد که در صفوف نیرو‌های امنیتی فساد موجود است و حتا در اعاشه نیرو‌ های امنیتی فساد می شود.

او افزود:

"سال گذشته هیئت بودیم از اعاشه و نیرو‌های امنیتی کنترول کردیم و دیدم که سیب عالی به نیرو‌ها حواله بود، وقتی رفتیم ارزیابی کردیم دیدم که سیب قابل خوردن نبود. ما این مسایل را تائید میکنیم. فساد را ما در نیرو‌های امنیتی رد نمی کنیم وجود دارد. در جای‌های وجود دارد که خط اول جنگ است."

حانم ذکی میگوید این تغییرات را در صورت گماشته شدن افراد مسلکی نتایج بهتر در پی خواهد داشت، به گفته وی تغییر و بدیل در صفوف نیرو‌ های امنیتی یک اصل است و نیاز است تا افسران تبدیل شوند.

گزارش: فرید حلیمی

XS
SM
MD
LG