لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۴

واکنش وزیر دفاع بریتانیا در پیوند به گزارش‌دهی یک خبرنگار روسی!


گوین ویلیامسون وزیر دفاع بریتانیا
گوین ویلیامسون وزیر دفاع بریتانیا

وزیر دفاع بریتانیا از مردم کشورش خواسته‌است فعالیت‌های مشکوک را در نزدیکی محلات نظامی این‌کشور به مقامات گزارش بدهند.

بر اساس گزارش‌های که دیروز یکشنبه منتشر شدند، این تقاضای گوین ویلیامسون وزیر دفاع بریتانیا بعد از آن صورت گرفت که تیمور سیراژیف یک کارمند تلوزیون دولتی روسیه، در نزدیک فرقه ۷۷ نظامی در شهر بارکشر گزارش دهی می‌کرد، محلی که در اطراف آن سیم خاردار نصب است و ورود به آن منع می‌باشد.

تیمور سیراژیف این ادعا را رد کرده‌است که گویا تلاش ورود به این محل را داشت.

این مرکز نظامی بریتانیا با جنگ‌های الکترونیکی و سایکولوژیک سر و کار دارد.

این رویداد در حالی به وقوع پیوسته‌است که روابط میان غرب و روسیه به دلایل مختلف به شمول دخالت روسیه در بحران اوکراین، دخالت ادعا شده مسکو در انتخابات ریاست جمهوری امریکا و اروپا، حملات وسیع سایبری و مصموم‌سازی یک جاسوس روسی و دخترش در بریتانیا پُر تنش است.

کمره‌های امنیتی موجود در اطراف فرقه ۷۷ منطقه بارکشر نشان می‌دهند که تیمور سیراژیف که رئیس دفتر لبنان تلویزیون دولتی یک روسیه است، به تاریخ ۲۱ نوامبر چندین بار تلاش می‌کند وارد محوطه این فرقه شود و در اشاره به یک فلمبردار صحبت می‌کند که در یک موتر در نزدیکی همین محل نشسته و فلمبرداری می‌کند.

یک گزارش دیگری‌که بعداً از چینل یک منتشر شد نشان می‌دهد که سیراژیف در نزدیک دروازه ورودی فرقه ۷۷ گشت‌وگذار نموده در اشاره به کمره صحبت می‌کند.

روزنامه دی میل بریتانیا گزارش داد که رؤسای استخباراتی این‌کشور تحقیقات را در این زمینه آغاز کرده‌اند و در عین زمان هشدار امنیتی را به تمام قوماندانان محلات نظامی بریتانیا داده‌اند تا متوجه باشند.

از قول گوین ویلیامسون وزیر دفاع بریتانیا گزارش شده که گفته‌است:

"ما امنیت پایگاه‌های نظامی و پرسونل خود را خیلی جدی می‌گیریم و اگر مردم فعالیت‌های مشکوک را در چنین محلات متوجه شوند باید آنرا به مقامات شریک ساخته و راپور بدهند."

سیراژیف بعداً به خبرگزاری بین‌المللی روسیه "آر‌ آی ای نووستی" گفت که وی و همکارانش در یک محل عادی مشغول گزارش دهی بودند و تلاش ورود به کدام محل نظامی را نکرده‌اند.

وزیر دفاع بریتانیا در ماه اکتوبر روسیه را متهم کرد که به حیث یک دولت منفور عمل می‌کند که با اعمال‌اش خود را منزوی ساخته‌است.

XS
SM
MD
LG