لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۰

میلیتری تایمز اظهارات جیمز متیس در مورد افغانستان را بررسی کرده‌است


  • میلیتری تایمز

نشریه میلیتری تایمز چاپ امریکا در گزارشی اظهارات اخیر وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در مورد پیشرفت‌ها در عرصه نظامی در افغانستان را بررسی کرده‌است.

جیمز متیس روز شنبه در یک سخنرانی در نهاد ملی-دفاعی ریگن گفت که ایالات متحده در کنار ۴۱ کشور دیگر ایستاده‌است و بزرگترین ائتلاف نظامی در تاریخ را تشکیل می‌دهد و اعضای آن متعهد به تلاش‌های دوامدار اند.

میلیتری تایمز در ادامه از آقای متیس نقل قول می‌کند که گفته‌است، طالبان ثابت کرده‌اند که زنده‌گی افغان‌ها هیچ اهمیتی برای آن‌ها ندارد و نیز چون می‌دانند که در انتخابات برنده شده نمی‌توانند، بناءً به ترور مردم رو می‌آورند.

نشریه می‌نویسد، آقای متیس این سخنان را چند روز پس از آن اظهار کرد که رئیس جمهور دونالد ترمپ در مورد دوام حضور نظامی امریکا در افغانستان اظهار نظر مشابه کرده بود.

نشریه می‌نویسد؛ تعداد سربازان امریکایی مستقر در افغانستان در حال حاضر به ۱۶ هزار تن می‌رسد که نقش‌شان به آموزش نیروهای افغان و مشوره دهی در عملیات ضد تروریزم خلاصه می‌شود.

نشریه به کشته شدن چهار نظامی امریکایی طی یک ماه گذشته اشاره می‌کند که تعداد مجموعی قربانیان نیروهای امریکایی از آغاز سال ۲۰۱۸ را به ۱۳ تن افزایش داد.

نشریه از قول آقای متیس وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا می‌افزاید که وی در مورد اهمیت حضور نیروهای امریکایی در منطقه هیچ شک و گمانی ندارد.

متیس از اقدام سال گذشته رئیس جمهور ترمپ در مورد افزایش تعداد سربازان امریکایی در افغانستان نیز استقبال کرده‌است.

  • میل آنلاین

نشریه بریتانیایی میل آنلاین در مورد گزارش ادعاهای بد رفتاری جنسی با بازیکنان تیم فوتبال زنان افغانستان که تحقیقات در مورد آن آغاز شده‌است می‌نویسد، مقامات حکومت افغانستان و فیفا یا فدراسیون جهانی فوتبال بررسی اتهام‌ها در مورد آزار و اذیت جنسی بازیکنان تیم فوتبال زنان کشور از سوی مقامات فدراسیون فوتبال افغانستان را آغاز کرده‌اند.

نخستین گزارش در این مورد را روزنامه گاردین چاپ بریتانیا به نشر سپرد.

در این گزارش تعدادی از نخبه‌های تیم ادعا کرده‌اند که اعضای تیم فوتبال زنان در مرکز فدراسیون فوتبال افغانستان و نیز در ماه فبروری گذشته در یک کمپ آموزشی در اردن مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

نام کرام‌الدین کریم رئیس فدراسیون فوتبال نیز شامل مقاماتی است که در گزارش متهم شده‌اند.

نجیب دانش سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفته‌است که حکومت این اتهام‌ها را با جدیت تعقیب و بررسی می‌کند، اما فدراسیون فوتبال افغانستان این اتهام‌ها را رد کرده و در یک اعلامیه گفته‌است که این نوع برخورد قابل تحمل نیست.

نشریۀ میل آنلاین می‌نویسد که قربانیان آزار و اذیت جنسی در افغانستان اکثر اوقات خاموش می‌مانند، زیرا هراس از این دارند که مبادا خود به بدکاره‌گی متهم شوند.

XS
SM
MD
LG