لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۴

فهیم: در نظر داریم تا برای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در زمستان کمک رسانی کنیم


آرشیف
آرشیف

وزیر دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی می‌گوید که با فرا رسیدن زمستان با یک میلیون تن از متضررین کمک صورت گرفته است.

وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی می‌گوید که آماده‌گی های لازم برای کمک با نیازمندان در زمستان جاری گرفته شده‌است.

نجیب آقای فهیم وزیر دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی روز یکشنبه «۲۵ قوس ۱۳۹۷» در نشست استجوابیه مشرانو جرگه گفت که مواد خوراکی، خیمه، لباس، ادویه، کمبل پول وکمک های دیگر به‌خاطر نیازمندان در زمستان آمده شده است.

آقای فهیم میگوید که ولایات براساس آسیب پذیری درجه بندی شده و روند فرستادن کمک ها آغاز گردیده است.

نجیب اغا فهیم
نجیب اغا فهیم

او افزود:

"تا حالا در ۱۶ ولایت و ۷۱ ولسوالی برای یک و نیم میلیون تن مواد خوراکی و غیر خوراکی توزیع شده‌است، روند توزیع همچنان ادامه داشته و در نظر است که تا ما حمل این پروسه ادامه داشته باشد، همچنان ما در نظر داریم تا برای دو میلیون و شش صد هزار تن در زمستان کمک رسانی کنیم."

وزیر دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی همچنان گفت که در رسانیدن کمک به نیازمندان در زمستان جاری ادارات سکتوری و نهادها و موسسات بین المللی نیز آنان را یاری می‌رساند.

نجیب آقا فهیم گفت که در چند ماه اخیر با حدود سه صد هزار بیجا شده نیز در بادغیس، کندهار، فاریاب، کندز و برخی ولایات دیگر کمک‌های لازم صورت گرفته است.

به گفته وی بیشتر از ده هزار خیمه از تورخم و کشورهای خارجی انتقال و بالای خانواده‌های نیازمند توزیع گردیده و این روند ادامه دارد.

در این حال محمد علم ایزدیار معاون اول مشرانو جرگه که ریاست نشست عمومی را نیز به عهده داشت از دولت خواست تا برای نیازمندان در زمستان به گونه درست رسیده نماید:

محمد علم ایزدیار
محمد علم ایزدیار

او افزود:

"افغانستان منحیث یک کشور کوهستانی آسیب پذیری های زیادی دارد به‌خصوص در فصل زمستان و برفباری به ویژه ولایات کوهستانی امیدوار هستیم که تدابیر و برنامه ها درست باشد و برای واقعات غیر مترقبه بشکل درست رسیده‌گی شود."

این سخنان در حالی بیان می‌شود که در زمستان های گذشته همواره مردم به ویژه در مناطق سرد سیر افغانستان شکایت کرده‌اند که با آنان یا کمک صورت نگرفته و یا هم حیف و میل شده‌است.

شماری از اعضای مشرانو جرگه نیز با اشاره به این موضوع تأکید کردند که در زمستان جاری مشکلات سال‌های گذشته تکرار نشود و برای خانواده‌های نیازمند کمک‌ها بگونه درست رسانیده شود.

گزارش: نسیم شفق

XS
SM
MD
LG