لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۸

ایالات متحدۀ امریکا خروج نیروهایش از سوریه را آغاز کرده‌است


آرشیف، نیروهای امریکایی در ولایت دیر الزور سوریه با هاوان مراکز داعش را هدف قرار می‌دهند. ۴ اکتوبر ۲۰۱۸
آرشیف، نیروهای امریکایی در ولایت دیر الزور سوریه با هاوان مراکز داعش را هدف قرار می‌دهند. ۴ اکتوبر ۲۰۱۸

سخنگوی قصر سفید می‌گوید ایالات متحدۀ امریکا خروج نیروهای نظامی‌اش را از سوریه آغاز کرده‌است.

سارا هاکبی سندرز نزدهم دسمبر در یک اعلامیه گفت، "خلافت منطقوی" جنگجویان در سوریه شکست خورده‌است، اما این موفقیت بر جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) نشانۀ پایان ائتلاف بین‌المللی و کمپاین آن در سوریه نیست.

این اعلان قصر سفید بعد از نشر گزارش‌های مطبوعات در مورد خروج نیروهای امریکایی از سوریه، صورت گرفته است.

شبکه تلویزیونی «سی. ان. ان» از یک مقام وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون که از افشای نامش خودداری کرده، نزدهم دسمبر گزارش داد که گفته‌است، ایالات متحده برنامۀ خارج شدن "کامل" و "سریع" را از سوریه روی دست دارد.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا از طریق شبکه اجتماعی تویتر نوشته است "جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در سوریه شکست خورده‌اند و این مسئله یگانه دلیل بودن ما در آنجا بود."

در آغاز سال جاری میلادی دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا وعده کرده بود که نیروهای نظامی این کشور را بزودی از سوریه خارج خواهد ساخت.

این در حالیست که آژانس خبری رویترز از قول سناتور جمهوری‌خواه لیندسی گراهام نوشته‎است که تصمیم دونالد ترمپ را در مورد خارج ساختن نیروهای امریکایی از سوریه یک "اشتباه" خوانده‌است.

آرشیف، لیندسی گراهام سناتور امریکایی حین یک کنفرانس مطبوعاتی در ایالت واشنگتن در ۲۷ جولای ۲۰۱۷
آرشیف، لیندسی گراهام سناتور امریکایی حین یک کنفرانس مطبوعاتی در ایالت واشنگتن در ۲۷ جولای ۲۰۱۷

سناتور لیندسی گراهام که اکثراً از دونالد ترمپ دفاع کرده است می‌گوید در حال حاضر خارج شدن امریکا از سوریه یک پیروزی برای داعش، بشارالاسد و روسیه خواهد بود.

سناتور گراهام هم‌چنان گفته‌است، هراس از آن وجود دارد که خارج شدن امریکا از سوریه عواقب ناگوار را برای امریکا، منطقه و سرتاسر جهان در قبال داشته باشد.

در حال حاضر حدود دو هزار نظامی امریکایی در سوریه مستقر اند که اکثریت آن‌ها را پرسونل نیروهای خاص تشکیل می‌دهند.

این نیروها با ائتلاف نیروهای کُرد و ملیشه‌های عرب یکجا کار کرده و با جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در سوریه می‌رزمند.

اکثر نظامیان امریکایی در مناطق شمال‌شرقی سوریه مستقر بوده و ائتلاف نیروهای کُرد و ملیشه‌های عرب را در جریان عملیات در مناطقی کمک می‌کنند که هنوز هم جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در آن فعالیت دارند.

XS
SM
MD
LG