لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۹

روسیه به‌طور موفقانه یک راکت جدید هایپرسونیک را آزمایش کرد


این تصویر به تاریخ ۲۶ دسمبر ۲۰۱۸ از سوی وزارت دفاع روسیه نشر شده که آزمایش راکت جدید هایپرسونیک نوع اوانگارد را نشان می‌دهد.
این تصویر به تاریخ ۲۶ دسمبر ۲۰۱۸ از سوی وزارت دفاع روسیه نشر شده که آزمایش راکت جدید هایپرسونیک نوع اوانگارد را نشان می‌دهد.

روسیه به‌طور موفقانه یک راکت جدید هایپرسونیک نوع اوانگارد (Avangard) را آزمایش کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بعد از مشاهدۀ آزمایش این راکت از مرکز کنترول و نظارت وزارت دفاع این کشور در مسکو، آنرا یک تحفه عالی سال نو برای مردم آن کشور خوانده‌است.

ولادیمیر پوتین ۲۶ دسمبر با اشاره به این راکت‌ها در اجلاس کابینه آن کشور در مسکو گفت:

"به تکرار بگویم که آزمایش موفقانه بود، در سال ۲۰۱۹ میلادی اردوی روسیه با سیستم راکت‌های جدید استراتژیک انترکانتیننتال اوانگارد تجهیز خواهد شد. نخستین یونت آن در نیروهای راکتی استراتژیک ایجاد می‌شود. این یک رویداد بزرگ برای اردو و مردم روسیه می‌باشد. روسیه یک سیستم کاملاً جدید اسلحه استراتژیک را بدست آورده‌است."

آرشیف، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جریان یک جلسه کابینه در مسکو
آرشیف، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جریان یک جلسه کابینه در مسکو

به نوشته مرکز خبری رادیو آزادی این راکت از کوه‌های جنوب اورال فیر شد و هدف را به‌طور موفقانه در فاصله شش هزار کیلو متر دور از اروال در منطقۀ کام چاتکا (Kamchatka) در شرق دور از بین برده‌است.

به‌گفته ولادیمیر پوتین، راکت‌های جدید هایپرسونیک اوانگارد، آسیب ناپذیر و غیر قابل جلوگیری توسط سیستم‌های موجود ضد راکتی محسوب می‌شود.

سیستم راکت‌های جدید هایپرسونیک اوانگارد یکی از جمله سیستم‌های متعدد اسلحه ایست که ولادیمیر پوتین در جریان سخنرانی خطاب به مردم روسیه در ماه مارچ سال جاری میلادی آن‌ها را معرفی کرد.

در آن زمان رئیس جمهور پوتین گفته بود که روسیه این سیستم‌های جدید اسلحه را به‌خاطر آن توسعه می‌دهد که ایالات متحدۀ امریکا برای انکشاف سیستم‌های دفاع راکتی تلاش می‌کند.

ولادیمیر پوتین در ماه مارچ سال جاری میلادی گفته بود که راکت‌های جدید قاره‌پیمای هایپرسونیک اوانگارد، می‌توانند ۲۰ بار سریع‌تر از سرعت صوت پرواز کنند.

به نوشته آژانس خبری اسوشیتد پرس، آزمایش راکت‌های جدید هایپرسونیک اوانگارد در شرایطی صورت گرفت که روابط بین روسیه و ایالات متحدۀ امریکا به‌خاطر منازعه در اوکراین، جنگ در سوریه و اتهامات مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی ریاست جمهوری امریکا در بدترین حالت آن از جنگ سرد تا اکنون، قرار دارد.

XS
SM
MD
LG