لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۴

ویسا: کابل و واشنگتن در مورد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اختلاف نظر دارند


روزنامه‌های چاپ امروز کابل در مورد مسایل مختلف مطالبی را به نشر سپرده‌اند.

  • دنیا

روزنامه دنیا در مورد انتخابات ولسی جرگه در سرمقاله‌اش نوشته است که نتایج ابتدایی برخی ولایات برای مردم قابل قبول نیست.

در سرمقاله به نقل از کمیسیون مستقل انتخابات نوشته شده که در هفته جاری نتایج ابتدایی ولایات باقیمانده اعلان می‌شود اما سرمقاله نویس نوشته است هنوز هم این انتخابات سؤال برانگیز است.

به اساس معلومات سرمقاله نویس، کمیسیون مستقل انتخابات تاکنون نتوانسته رأی پاک را از ناپاک جدا سازد اما مصروف اینست که نتایج ابتدایی را اعلان کند که به اساس آن افرادی کامیاب اعلان می‌شوند که بیشتر از همه تقلب کرده‌اند.

سرمقاله نویس پشنهاد می‌کند، کمیسیون مستقل انتخابات باید رأی پاک را از ناپاک جدا نموده و شمارش آرا را تکمیل کند در غیر آن با واکنش مردم مواجه می‌شود.

  • ویسا

روزنامه ویسا در یک مطلب نوشته‌است، حکومت افغانستان و مقامات امریکایی در پیوند به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اختلاف نظر دارند.

روزنامه به نقل از یک منبع که نخواست از وی نام برده شود نوشته، قرار بود کمیسیون مستقل انتخابات شنبه هفته جاری به گونه رسمی تأخیر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را اعلان کند، اما به دلیل اختلاف نظر در رابطه به این‌که تا چه وقت به تعویق بیفتتد این اعلان به تأخیر افتاد.

در مطلب آمده‌است، حکومت بخاطر تأخیر سه ماهه انتخابات ریاست جمهوری راضی شده اما خارجی‌ها کم از کم خواهان تأخیر شش ماهه این انتخابات شده‌اند.

روزنامه به نقل از منبع نوشته است خارجی‌ها باور دارند که کمیسیون مستقل انتخابات ظرفیت برگزاری انتخابات را در زمان تعیین شده آن نداشته و به همین دلیل در شش ماه اصلاحات لازم بمیان آورده می‌شود.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی هم در سرمقاله‌اش در پیوند به سخنان اخیر اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع نوشته است که حملات تهاجمی نیروهای امنیتی افغان باید بیشتر شود و این نیروها با بی‌رحمی علیه مخالفین مسلح عمل نمایند.

روزنامه از سخنان سرپرست وزارت دفاع استقبال کرده و نوشته است، هر چند در گذشته‌ها در برابر مخالفین مسلح از نرمی کار گرفته شده اما هنوز هم زمان نگذشته و باید از فرصت‌ها استفاده شود.

در سرمقاله آمده‌است که اردوی ملی به رهبری اسدالله خالد باید ثابت کند که اولاد اصلی این وطن هستند و سنگر خود را هیچگاه به دشمن رها نمی‌کنند.

  • هیواد

روزنامه هیواد در پیوند به نشست صلح افغانستان در عربستان سعودی نوشته و گفته که امیدوار به نتایج مثبت از نشست جده است.

در سرمقاله آمده‌است، در این نشست نماینده‌های افغانستان، پاکستان، امارات متحده، عربستان سعودی و نماینده‌های طالبان اشتراک می‌کنند.

به باور سرمقاله نویس، پاکستان با اشتراک در این نشست باید صادقانه طالبان مسلح را آماده مذاکره با حکومت افغانستان نماید.

XS
SM
MD
LG