لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۲

کوریای شمالی: اگر امریکا به تعهدات خود عمل نکند، یک مسیر دیگر را انتخاب می‌کنیم


آرشیف/ دیدار دونالد ترمپ با رهبر کوریای شمالی در سینگاپور
آرشیف/ دیدار دونالد ترمپ با رهبر کوریای شمالی در سینگاپور

رهبر کوریای شمالی هشدار داده است که اگر ایالات متحدۀ امریکا تعهداتی را که به این کشور نموده عملی نکند و فشار‌های خود را ادامه بدهد، کشورش مجبور خواهد شد که یک مسیر دیگر را در آینده انتخاب کند.

کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی در هشدار خود به عملی شدن تعهدات امریکا به این کشور پافشاری کرده و گفته است، اگر امریکا به فشارها و تحریم‌های خود علیه کوریای شمالی ادامه بدهد، پیونگ یانگ هم مجبور خواهد شد که مسیر حرکت خود را تغییر بدهد.

در پیام سال نو که امروز در رسانه‌های این کشور به نشر رسیده کیم جونگ اون از ملاقاتی که در ماه جون سال ۲۰۱۸ در سنگاپور با رئیس جمهور ترمپ داشت ستایش کرده است.

کیم جونگ اون ملاقاتی که در ماه جون سال ۲۰۱۸ در سنگاپور با رئیس جمهور ترمپ داشت.
کیم جونگ اون ملاقاتی که در ماه جون سال ۲۰۱۸ در سنگاپور با رئیس جمهور ترمپ داشت.

در این ملاقات دو رهبر گفته بودند که صحبت‌های مفید داشتند و نظریات خود را با وضاحت به یکدیگر ابراز کردند.

کیم گفته بود که در آیندۀ نزدیک هر وقتی که باشد آماده ملاقات دیگر با رئیس جمهور امریکا می‌باشد.

رهبر کوریای شمالی همچنان از امریکا خواسته است، تمرینات نظامی مشترک با کوریای جنوبی را متوقف بسازد.

او گفته است که ایالات متحده همیشه تعهدات خود را می‌شکند و به طور یکجانبه خواست‌های خود را در میان می‌گذارد و در بارۀ تحمل و صبر این کشور قضاوت نادرست می‌کند و به فشارها و تحریم‌ها ادامه می‌دهد.

کیم و ترمپ در ملاقات ماه جون در مورد یک سلسله مسایل باهم توافق نمودند از جمله غیر اتمی ساختن شبه جزیره کوریا، اما از آن وقت به بعد در این بخش پیشرفت بسیار ناچیز بوده است.

ملاقاتی که بین مقامات کوریای شمالی و مایک پامپیو وزیر خارجه امریکا در ماه نوامبر مد نظر گرفته شده بود، لغو شد و این هم مشخص نیست که این ملاقات چه وقت برگزار خواهد شد.

چوسن ایلبو روزنامۀ چاپ کوریای جنوبی در شمارۀ دیروز ۳۱ دسمبر خود نوشته است که رهبر کوریای شمالی به رئیس جمهور امریکا ترمپ نامه فرستاه که پیام آن آشتی پذیرانه می‌باشد.

دفتر مون جه ان رهبر کوریای جنوبی گفته است کیم به سیول هم یک نامه فرستاده و خواسته که برای غیر اتمی ساختن شبه جزیره کوریا در سال ۲۰۱۹ بین دو کوریا صحبت‌ها صورت بگیرد.

سال گذشته کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی در پیام سال نو خود اعلان کرد که می‌خواهد با واشنگتن و سیول روابط نو دیپلوماتیک را برقرار کند که در نتیجۀ آن با مون سه بار ملاقات کرد و یک ملاقات تاریخی با رئیس جمهور امریکا هم داشت.

کیم همچنان در سال ۲۰۱۸ سه بار با رهبر چین شی جین پینگ هم دیدار کرد.

XS
SM
MD
LG