لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۸

والی سرپل: طالبان میخواهند به مناطق چاه‌های نفتی این ولایت دسترسی پیدا کنند


آرشیف/ برخی اعضای گروه طالبان
آرشیف/ برخی اعضای گروه طالبان

مقامات محلی ولایت سرپل از بدتر شدن وضعیت امنیتی در برخی از مناطق به ویژه در ولسوالی صیاد این ولایت خبر می‌دهند.

عبدالقادر آشنا والی ولایت سرپل امروز در یک نشست خبری به رسانه‌ها گقت مخالفان مسلح دولت شب گذشته حملات تهاجمی را بالای برخی مناطق این ولایت انجام داده‌اند.

والی سرپل در ادامه افزود که در این نبردها تلفات سنگین برگروه طالبان و نیروهای امنیتی افغان وراد شده است به گفته وی از پرسونل پولیس ملی، پولیس محلی و از امنیت ملی بیشتر از ۲۰ تن کشته و ۲۳ تن دیگر زخم برداشته است والی سرپل هرچند ادعا دارد برگروه طالبان هم تلفات وارد شده است اما آمار دقیق آن‌را نمی‌گوید آقای آشنا هچنان می‌گوید طالبان میخواهد با راه اندازی حملات تهاجمی به مناطق چاه‌های نفتی ولایت سرپل دسترسی پیدا بکنند.

عبدالقادر آشنا والی ولایت سرپل
عبدالقادر آشنا والی ولایت سرپل

​او افزود:

"مخالفان مسلح در ولایت سرپل حملات تهاجمی شان را از سه منطقه آغاز کرده اولش ولسوالی صیاد، دومش شاهراه نمبریک و سومش در قشقری بود هدف آنها بدست آوردن منطقه نفت خیز ولایت سرپل است دشمن هم تلفات سنگین دیده ما مردم هم تلفات دیدیم بیشتر از ۲۰ نفر کشته و ۲۳ نفر زخمی داریم."

از سوی هم محمد نور رحمانی رئیس شورای ولایتی سرپل میگوید قرار بود در ماه جدی عملیات ها در برخی نقاط ولایت سرپل آغاز شود اما هنوز هیچ اقدامی برآن نشده است آقای رحمانی همچنان میگوید تشکیلات موجود پاسخگوی نیازمندی های روز در این ولایت نمیباشد.

رئیس شورای ولایتی سرپل ادعا دارد اگر این وضعیت دوام پیدا بکند سقوط این ولایت نیز بعید نخواهد بود.

او افزود:

"طالبان بالای بیش از شصت در صد ولایت سرپل دسترسی دارند و آنان در صدد هیمن است که چطور بتوانند ولایت سرپل را سقوط بدهند ما هم تقاضای مکرر در راستای راه اندازی عملیات ها کردیم تا هنوز هیچ علمیاتی در ولایت سرپل صورت نگرفته است. اگر این وضعیت دوام پیدا بکند سقوط ولایت سرپل بعید نخواهند بود."

ولایت سرپل از جمله ولایت های نا امن قسمت شمال افغانستان بشمار میرود نقاط مختلف این ولایت همواره حملات گروه طالبان بوده‌است.

گزارش: اکرام کرم

XS
SM
MD
LG