لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۰

«پتریک ام. شنهن» به‌حیث سرپرست وزارت دفاع امریکا رسماً کار خود را آغاز کرد


دونالد ترمپ و پتریک ام. شنهن
دونالد ترمپ و پتریک ام. شنهن

پتریک ام. شنهن دیروز به‌حیث سرپرست وزارت دفاع امریکا رسماً کار خود را شروع کرد.

شنهن که قبلاً معاون این وزارت بود بعد از آن از سوی رئیس جمهور ترمپ به این وظیفه گماشته شد که جیمز متیس وزیر دفاع سابق امریکا روز ۲۰ دسمبر استعفا داد.

متیس گفته بود سیاست‌های وی با سیاست رئیس جمهور ترمپ مطابق نیست.

رئیس جمهور ترمپ که به‌خاطر جنگ افغانستان بر متیس انتقاد دارد نگفته است که شنهن را به حیث وزیر دفاع معرفی خواهد کرد و یا شحصی دیگری را به این مقام تعیین می‌کند.

متیس ۶۸ ساله قبل از این گفته بود که در پایان ماه فبروری وظیفه خود را ترک می‌کند، اما رئیس جمهور ترمپ بعد از آن که متیس طی نامۀ در رابطه با استعفای خود بر رئیس جمهور انتقاد کرد، گفت که متیس پیش از ماه فبروری وظیفه را ترک می‌کند.

رئیس جمهور ترمپ روز گذشته در اولین اجلاس کابینه‌اش در سال ۲۰۱۹ که جریان آن در تلوزیرون به نشر می‌رسید گفت، به‌خاطری متیس را برکنار کرده که از کارهایش در افغانستان راضی نبود.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا
دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا

او افزود:

"شما در مورد جنرال‌های ما صحبت می‌کنید. من به جنرال‌های ما تمام پول‌های را که خواستند دادم، ولی آن‌ها کارهای خود را در افغانستان به خوبی پیش نبردند. آن‌ها از ۱۹ سال به این‌سو در افغانستان جنگ می‌کنند. جنرال متیس از من بسیار سپارس‌گزار بود که ۷۰۰ میلیارد دالر را که انتظارش را هم نداشت برایش منظور کردم، ولی متیس برای ما چه کرد؟ او برای ما در افغانستان چه کرد؟ او هیچ کار خوبی را انجام نداد و کاری که او در افغانستان کرده من از آن راضی نیستم."

شنهن ۵۶ ساله اظهار داشت بیرون کردن قوای امریکا از سوریه و جلوگیری از تلاش‌های نظامی چین در اولویت کاری وی قرار دارد.

XS
SM
MD
LG