لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۸

رحیمی: ملا امام مسجد جامع عبدالرحمان شهر کابل در یک سوء قصد زخمی شد


آرشیف، نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان
آرشیف، نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان

وزارت امور داخله افغانستان می‌گوید که در باره چگونگی حمله بالای مولوی عبدالسلام عابد ملا امام مسجد جامع عبدالرحمان شهر کابل تحقیقات را آغاز کرده‌اند.

نصرت رحیمی معاون سخنگوی این وزارت روز چهارشنبه به رادیو آزادی گفت که بالای مولوی عبدالسلام عابد ساعت ۱۱ بجه روز چهارشنبه در منطقه باغ بالا بمب دستی پرتاب شده‌است.

وی می‌گوید:

"پیش از چاشت امروز ساعت ۱۱ بجه، وقتی ملا امام مسجد جامع عبدالرحمان به سوی مسجد در حرکت بود در منطقه باغ بالا، بالای وی بمب دستی پرتاب شده است که وضعیت صحی وی قناعت بخش است و رویداد تحت تحقیق پولیس قرار دارد."

این بار نخست نیست که بالای عالمان دین در شهر کابل حمله صورت می‌گیرد، حدود یک و نیم ماه قبل، مولوی عبدالبصیر حقانی رئیس شورای علمای دینی کابل از سوی افراد مسلح نا معلوم کشته شد.

به دنبال آن یک حمله انتحاری در مراسم تجمع عالمان دین در هوتل اورانوس کابل صورت گرفت که به گفته وزارت داخله در آن حمله ۵۰ تن کشته و حدود ۸۳ تن دیگر زخمی شدند.

هر چند مسئولیت آن حمله را گروهی بدوش نگرفت، اما واکنش‌های ملی و بین‌المللی را به همراه داشت.

از سوی هم ناصر الدین دریح سخنگوی وزارت حج و اوقاف افغانستان این حمله را تقبیح کرده و از ارگان‌های امنیتی می‌خواهد که در باره این رویداد تحقیقات جدی و همه جانبه کنند.

وی گفت:

"مولوی صاحب یک آدم خوب است، به ضد هیچ کس اظهار نظری نداشته‌است این‌گونه حمله و کشتن عالمان دین در اسلام ناروا است، ملا امامان تنها از طریق ممبر به مردم معلومات دینی می‌رسانند."

در همین حال کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه افغانستان می‌گوید در افغانستان گروه‌های مختلف تروریستی فعالیت دارند که حکومت باید در شناسایی و سرکوب آن‌ها تلاش جدی کند.

از سوی هم قوماندانی امنیه کابل می‌گوید که برای جلوگیری از ترور افراد ملکی و جرایم جنایی در کابل، تدابیر گسترده امنیتی را روی دست گرفته‌اند.

نورالله شایان

XS
SM
MD
LG