لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۴

ویسا: بار دیگر سر و صدا‌ها بخاطر نیت نیک پاکستان بلند شده‌است


روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر در مورد صلح افغانستان مطالبی را به نشر سپرده اند.

  • ویسا

روزنامه ویسا در سرمقاله‌اش نوشته است، با سفر محمد عمر داوودزی مشاور ارشد رئیس جمهور در امور منطقوی برای اجماع صلح به پاکستان یکبار دیگر سر و صدا‌ها بخاطر نیت نیک و همکاری صادقانه آن کشور بلند شد.

روزنامه نوشته است، خدا کند امیدواری‌ها و خوشبینی‌های آقای داودزی مانند گذشته‌ها غلط ثابت نگردد.

به باور سرمقاله نویس، اگر بجای احساسات به روشنایی واقعیت‌ها فکر کنیم اول باید به این سؤال پاسخ بدهیم که پاکستان چرا تاکنون همکاری نکرده و حالا همکاری کند.

روزنامه نوشته است، تنها خواستن از طالبان که باید با حکومت افغانستان بنشینند و افغان‌ها مشکلات شانرا حل کنند نه کدام گپ جدید است و نه هم موقف جدید اسلام آباد.

  • دنیا

روزنامه دنیا هم در یک مطلب نوشته است حامد کرزی رئیس جمهور پیشین گفته است واشنگتن در پروسه صلح با اسلام آباد معامله نکند.

در مطلب آمده‌است، آقای کرزی از امریکا خواسته است که روسیه، چین، هند و برخی دیگر همسایه‌های افغانستان را موقع بدهد که در صلح این کشور نقش داشته باشند زیرا به گفته وی بدون همکاری آنان پروسه صلح در افغانستان موفق نمی‌گردد.

به باور روزنامه نویس، حامد کرزی این اظهارات را در نشستی در هند بیان کرده که به نقل از منبع در آن نشست زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا و دیوید پیترویس قوماندان پیشین نیروهای امریکایی آن کشور هم اشتراک داشتند.

  • هیواد

روزنامه هیواد در یک مطلب نوشته است رئیس اجرائیه حکومت افغانستان گفته است در موقف طالبان هیچ تغییری بمیان نیامده و به همین دلیل بخاطر گفتگو‌ها با حکومت این کشور حاضر نمی‌شوند.

در مطلب آمده‌است، عبدالله عبدالله در نشستی در کابل گفته است این گروه (طالبان) با حکومت افغانستان صحبت نمی‌کند اما با رهبران سیاسی تماس‌های داشته و به آن‌ها بخاطر گفتگوهای صلح پیشنهاد می‌کنند.

هیواد نوشته، آقای عبدالله تأکید کرده و گفته است که طالبان باید هر نوع مذاکره را با حکومت افغانستان انجام دهد.

XS
SM
MD
LG