لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۱

هوتل "هین نه" نصف از کارمندان روباتیک‌اش را از کار اخراج کرد


هوتل "هین نه" در جاپان
هوتل "هین نه" در جاپان

یک هوتل در جاپان که کارمندان روباتیک را استخدام کرده بود، مجبور شد تا نیمی از این روبات‌ها را از کار اخراج کند. زیرا، این کارکنان روباتیک در عوض تسهیلات در انجام کار مشکل ایجاد می‌کردند.

بر اساس گزارش روزنامه دیلی میل چندی قبل هوتل هین نه چند روبات را استخدام کرد که کار هوتل را ساده و آسان سازند و در ریزرف اتاق‌ها و سایر خدمات هوتلداری فعالیت نمایند.

اما این روبات‌‎ها مالک هوتل را وادار ساخت تا نیمه از کارمندان روباتیک را از کار اخراج و با آن‌ها وداع نماید.

هوتل هین نه با تعدادی از کارمندان روباتیک در سال ۲۰۱۵ میلادی افتتاح شد و یک سال پس از آن نام این هوتل در کتاب عجایب جهان بنام کتاب "گینس" به حیث اولین هوتل که کارمندان‌اش را روبات‌ها تشکیل می‌داد، ثبت و راجستر شد.

اما اکنون بنابر شکایات مشتریان از کارمندان روباتیک، ۲۴۳ روبات این هوتل از کار اخراج شده‌اند. زیرا آن‌ها به عوض این‌که کار را کاهش دهند و سهولت ایجاد کند، نه تنها کار با بیشتر ساختند، بلکه در کار هوتل انارشی و بی‌نظمی ایجاد کردند.

تاکیوشی او مدیر هوتل می‌گوید، روبات‌ها محدویت‌های دارند و در بعضی اواقات به آن‌ها هیچ نیاز دیده نمی‌شود و در اکثری وقت باعث رنجش مهمانان هوتل می‌شوند.

یک کارمند هوتل هین نه به روزنامه والستریت ژورنال گفته‌است:

"با اخراج نیمی از کارمندان روباتیک هوتل، اکنون وضعیت بهتر شده‌است. دیگر مهمانان هوتل شکایت ندارند."

هوتل هین نه در ابتدا ۸۰ کارمند روباتیک داشت و مدت کوتاه پس از آن تعدادی روبات‌ها را افزایش داد.

برخی از روبات‌ها به شکل (سگ ها) ساخته شده‌اند تا برای مهمانان زمینه تفریح را فراهم کنند، اما گفته می‌شود که آن‌ها به جای این، باعث مزاحمت مهمانان هوتل می‌شدند.

ضمناً، یک روبات دیگر که چوری نام داشت و وظیفه‌اش کمک به اتاق‌های مهمانان بود، از همه آن‌ها اولتر اخراج شد. زیرا به گفته مهمانان هوتل او سوالات خیلی ساده را پاسخ داده نمی‌توانست.

XS
SM
MD
LG