لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۵

عواید ترانسپورت زمینی در بلخ افزایش یافته‌است


مسئولان ریاست ترانسپورت زمینی در بلخ می‌گویند که در سال ۱۳۹۷ هجری عواید این اداره نزدیک به ۲۰ میلیون افغانی افزایش یافته‌است.

مصطفی سروش رئیس این اداره به رادیو آزادی گفت که در سال روان عواید مجموعی آن‌ها به ۹۱ میلیون افغانی می‌رسد و این رقم در سال ۱۳۹۶ هجری در حدود ۷۲ میلیون افغانی بود.

مصطفی سروش گفت:

"در سال ۱۳۹۷ هجری عواید مجموعی ما بیشتر از ۹۱ میلیون افغانی شده‌است، این رقم نسبت به سال ۱۳۹۶ هجری ۲۰ میلیون افغانی افزایش را نشان می‌دهد."

رئیس ترانسپورت زمینی بلخ می‌گوید که در اثر نا امنی‌های موجود در این ولایت فعالیت‌های تجارتی کاهش یافته و به همین دلیل حمل و نقل کالا‌های تجارتی در این ولایت و از مسیر مربوط به آن، نسبت به گذشته کم شده‌است.

مصطفی سروش می‌گوید، اگر به دلیل نا امنی‌ها در انتقال زغال سنگ ولسوالی دره صوف سمنگان به بلخ کاهش رونما نمی‌شد، اکنون میزان مجموعی عواید این اداره در سال ۱۳۹۷ هجری بالاتر از ۱۰۰ میلیون افغانی می‌بود.

سروش در رابطه افزود:

"اگر در مسیر انتقال زغال سنگ ناامنی نمی‌بود و یا هم در مسیر مزار‌-جوزجان به دلیل ناامنی انتقال کالا‌های تجارتی کاهش نمی‌یافت، عواید ما در سال ۱۳۹۷ هجری به بیشتر از ۱۰۰ میلیون می‌رسید."

مسئولان اداره ترانسپورت زمینی بلخ می‌گویند، تلاش می‌ورزند تا مشکل ازدحام وسایط نقیله در مزار شریف را که در اثر کم عرض بودن سرک‌ها و نبود ایستگاه وسایط زمینی به میان آمده‌است، به زودی حل کنند.

مصطفی سروش رئیس این اداره گفته‌است که به همین هدف در نظر است تا برای وسایط نقلیه (موتر‌های خرد، تیلری و تُناژ بلند) چهار ایستگاه جداگانه در مزار شریف ساخته شود.

گزارش: مجیب‌الرحمن حبیب‌زی

XS
SM
MD
LG