لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۱

به‌خاطر تحقیقات بیشتر قضیه فدراسیون فوتبال، یک هیئت به اروپا سفر می‌کند


لوگوی لوی سارنوالی افغانستان
لوگوی لوی سارنوالی افغانستان

لوی سارنوالی افغانستان می‌گوید، هیئت بررسی کننده قضیه ادعاهای آزار و اذیت جنسی دختران در فدراسیون فوتبال به‌خاطر تحقیقات بیشتر در این مورد به اروپا سفر می‌کند.

لوی سارنوالی افغانستان می‌گوید، پیشرفت‌ها در پیوند به قضیه ادعاها آزار واذیت جنسی دختران فدراسیون فوتبال صورت گرفته و پس از تکمیل شدن تحقیقات جنبه‌های خارجی این قضیه، نتایج نهایی آن با مردم شریک ساخته می‌شود.

جمشید رسولی سخنگوی این اداره روز یکشنبه «۷ دلو ۱۳۹۷» در کابل به خبرنگاران گفت، تحقیقات این قضیه در داخل کشور تا حدی تکمیل گردیده و هنوز هم تحت بررسی قرار دارد.

د افغانستان د لویې څارنوالۍ ویاند جمشېد رسولي
د افغانستان د لویې څارنوالۍ ویاند جمشېد رسولي

او افزود:

"از نظر هیئت بررسی کننده تحقیق، تحقیقات شان در کابل تا حدی تکمیل است تنها جنبه بیرونی باقی مانده که باید آن‌ها به بیرون از کشور سفر کرده و تحقیقات شان‌را در بیرون از کشور تکمیل کنند در صورتی‌که کدام مسئله پیدا نشود آنان تصمیم نهایی را اتخاذ و نتایج آن‌را مطابق قانون شریک می‌سازند."

آقای رسولی در مورد این که این هیئت به کدام کشورهای اروپایی سفر می کنند جزئیات ارائه نکرد اما گفت، این هیئت ظرف ۲۰ روز در خارج از کشور با اشخاص، نهادهای مهم و جنبه های مرتبط به این قضیه تحقیق می‌کنند.

این در حالیست که دو ماه قبل روزنامه گاردین گزارشی در باره آزار و اذیت جنسی بازیکنان تیم ملی فوتبال دختران افغانستان را به نشر رساند که به دنبال آن رئیس جمهور غنی به لوی سارنوالی حکم کرد که برای بررسی این ادعاها یک هیئت را بگمارد.

این هیئت تا کنون در جریان تحقیقات‌شان، وظایف کرام‌الدین کریم رئیس فدراسیون فوتبال و برخی دیگر از مسئولین این فدراسیون را به تعلیق در آورد و آنان را ممنوع‌الخروج اعلان کرد.

خالده پوپل مدیر پیشین تیم فوتبال زنان افغاستان، کیلی لیندسی مربی تیم و بعضی بازیکنان و مسئولان فدراسیون فوتبال را به آزار و اذیت جنسی فوتبال ران متهم کرده است.

پوپل: ادعای بدرفتاری با فوتبالران زن ربطی با پناهنده گی در غرب ندارد
please wait

No media source currently available

0:00 0:12:39 0:00

اما پیش از این اتهامات نشر شده مبنی بر آزار و اذیت جنسی فوتبالران از سوی فدراسیون فوتبال رد شده است.

لوی سارنوالی افغانستان می‌گوید که به هیئت تحقیق کننده دستور داده است که یوسف کارگر میتواند به وظیفه اش باز گردد اما تا تکمیل شدن قضیه از وی تحقیق می‌گردد.

سید محمد شریفی بلخابی رئیس کمیسیون قضایی، اصلاحات اداری و مبارزه با فساد اخلاقی ولسی جرگه میگوید که لوی سارنوالی باید این قضیه را به گونه همه جانبه بررسی کند.

او افزود:

"معلوم است که در این بخش باید به استناد اسناد مستند و به گونه همه جانبه تحقیق شود، در این بخش باید اسناد ارائه گردد، هر آن چیزی که برای بررسی یک قضیه مهم است باید بدست بیآید و بعد در مورد آن فیصله درست صورت گیرد."

در این حال لوی سارنوالی افغانستان می‌گوید که این قضیه برای همه افغان ها بسیار مهم است و به همین خاطر باید به گونه بی طرف و همه جانبه بررسی گردد.

گزارش: آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG