لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۱

مسئولان صحی، تطبیق کمپاین واکسین پولیو در هرات را رضایت‌بخش توصیف می‌کنند


آرشیف/ کمپاین واکسین پولیو
آرشیف/ کمپاین واکسین پولیو

مسئولان صحی تطبیق کمپاین واکسین پولیو در هرات را رضایت‌بخش توصیف می‌کنند.

عبدالوحید رحمانی مسئول معافیت کتلوی در غرب افغانستان می‌گوید، حدود ۲۵۲ هزار کودک زیر پنج سال در ولایت هرات واکسین پولیو دریافت کرده اند.

به‌گفته او این کمپاین در مرکز شهر هرات، ولسوالی شیندند و محلات بود و باش بی‌جا شده‌گان داخلی در این ولایت انجام شده است.

او افزود:

"البته این کمپاین در شهر هرات، بی‌جا شده‌گان ولایت فراه، غور، بادغیس و فاریاب هم چنان در ولسوالی شیندند بود که در مجموع ما تقریباً هدف در حدود ۲۵۲ هزار طفل زیر سن پنج سال بود که به آن هدف خود رسیدیم."

قبلاً نگرانی‌های از مخالفت مخالفان مسلح دولت به تطبیق واکسین پولیو در برخی از مناطق افغانستان مطرح شده بود، اما مسئول معافیت کتلوی واکسین پولیو در غرب افغانستان مخالفان مسلح دولت را همکاران خوبی برای تطبیق واکسین پولیو در این ولایت توصیف کرده تأکید می‌کند که بدون همکاری طالبان این پروسه ناکام خواهد بود.

عالمان دین در ولایت هرات در غرب افغانستان تطبیق واکسین پولیو را ضروری می‌دانند.

سید محمد شیرزادی، رئیس ارشاد حج و اوقاف ولایت هرات بر تطبیق واکسین پولیو تأکید کرده و از خانواده‌های افغان می‌خواهد که این فرصت را از دست ندهند.

سید محمد شیرزادی، رئیس ارشاد حج و اوقاف ولایت هرات
سید محمد شیرزادی، رئیس ارشاد حج و اوقاف ولایت هرات

او افزود:

"مراکز تعلیمی و مراجع فتوا در این راستا بیان نمودند که مسئله پولیو با تحقیقاتی که از بخش طب گرفتند و مواد ترکیبی از این‌ها، اشکالی در این قضیه وجود ندارد. خوب کسانی که از برادرها مخالفت می‌کنند، مخالفت برگرفته از فهم نادرست است."

مسئولان معافیت کتلوی ریاست صحت عامه هرات نگران انتقال ویروس پولیو توسط اطفال بی‌جا شده‌گان داخلی به این ولایت هستند.

این مسئولان از نیروهای امنیتی مستقر در دروازه‌های ورودی این شهر می‌خواهند که در راستای تطبیق واکسین پولیو با کارمندان سیار این کمپاین همکاری کنند، تا جلو ورود احتمالی ویروس پولیو به هرات گرفته شود.

گزارش: شاه‌پور صابر

XS
SM
MD
LG