لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۹

۱۲ عضو برکنار شده کمیسیون‌های انتخابات ممنوع الخروج شدند


دوازده تن از اعضای برکنار شده کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان ممنوع الخروج شدند.

لوی سارنوالی افغانستان می‌گوید، این نهاد برای بررسی قضیه‌ای که از سوی ارگان های کشفی به اتهام سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی رؤسا و اعضای پیشین کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی به این اداره مواصلت ورزیده است، هیئتی را توظیف نموده است.

در یک اعلامیه لوی سارنوالی آمده است که هیئت مؤظف به منظور تکمیل تحقیقات و بررسی‌های همه‌ جانبه، دوازده تن از اعضای ‌پیشین کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی را به‌شمول رؤسای هر دو نهاد؛ ممنوع الخروج ساخته است.

در اعلامیه گفته شده که ادارۀ لوی سارنوالی جمهوری اسلامی افغانستان اطمینان می‌دهد که قضیه‌ را عادلانه و منصفانه در روشنایی احکام قانون به‌گونۀ بی‌طرفانه و مستقلانه رسیدگی نموده؛ متکی بر اسناد، شواهد و مدارکی که از طرف نهاد ها و افراد در جریان تحقیق به‌ دسترس هیئت مؤظف قرار گیرد در مورد مسئولیت و عدم مسئولیت تصمیم قانونی اتخاذ و از نتایج آن در حدود احکام قانون اطلاع رسانی و با مردم شریک خواهد کرد.

این در حالی است که امروز پس از توشیح طرح تعدیل قانون انتخابات، ارگ ریاست جمهوری اعلان کرد که اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی عزل شده محسوب می‌شوند.

رئیس جمهور محمد اشرف غنی طی یک فرمان روسای دارالانشاء کمیسیون‌های انتخاباتی را موقتاً به عنوان سرپرست در کمیسیون‌های انتخاباتی تعیین کرد.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG