لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۷

نماینده‌های طالبان هفته آینده با هیئت امریکایی در اسلام‌آباد دیدار خواهند کرد


آرشیف/ (راست) زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان (چپ) گروهی از طالبان مسلح
آرشیف/ (راست) زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان (چپ) گروهی از طالبان مسلح

گروه طالبان می‌گوید، در ادامۀ تلاش‌های صلح، نماینده‌های این گروه به روز دوشنبه با هیئت امریکایی در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان دیدار خواهند کرد.

ذبیح‌الله مجاهد که خود را سخنگوی گروه طالبان معرفی می‌کند با نشر یک اعلامیه گفته است که دو طرف پیش از برگزاری نشست به تاریخ ۲۵م فبروری در قطر، نخست در اسلام‌آباد ملاقات خواهند کرد.

اما یک سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا گفته است با آن که اعلامیۀ گروه طالبان نشر شده، اما هیئت امریکایی تا کنون در این مورد دعوت‌نامۀ رسمی را دریافت نکرده است.

در اعلامیه طالبان آمده است که نماینده‌های این گروه در پاکستان با عمران خان صدراعظم آن کشور نیز دیدار خواهند نمود و در مورد روابط دو جانبه میان افغانستان و پاکستان صحبت خواهند کرد.

عمران خان صدراعظم پاکستان
عمران خان صدراعظم پاکستان

​طالبان همچنان گفته اند که پاکستان به‌عنوان یک کشور همسایه می‌تواند در راه رسیدن به آشتی در افغانستان نقش مهم را ایفا کند، در اعلامیه این گروه به حضور بیش از یک و نیم میلیون مهاجر افغان در پاکستان نیز اشاره شده است.

گفتگو های صلح میان هیئت امریکایی به رهبری زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان و نماینده‌های طالبان در این اوآخر شدت گرفته است.

آقای خلیل‌زاد که یک بار دیگر برای تلاش‌های صلح افغانستان در سفر است، هفته جاری به بلجیم رفت و با مقام‌های ناتو و اتحادیه اروپا دیدار کرد.

قرار است که او تا بیست و هشتم فبروری از جرمنی، ترکیه، پاکستان، قطر و افغانستان نیز بازدید کند.

XS
SM
MD
LG