لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۰

ایران پاکستان را به حمایت از جیش‌العدل متهم کرد


تورن جنرال محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران ایران
تورن جنرال محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران ایران

یک مقام بلند رتبه نظامی ایران، قوای امنتی پاکستان را متهم ساخته است که از عاملین حمله انتحاری در ایران که ده‌ها نفر در آن کشته و زخمی شدند، حمایت می کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قوای امنیتی پاکستان را متهم می سازد که از عاملین حمله انتحاری روز چهارشنبه در ایران که در آن ۲۷ سرباز سپاه پاسداران کشته شده اند، حمایت می کند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب ایران تورن جنرال محمد علی جعفری در یک صحبت تلویزیونی روز شنبه اظهار داشت حکومت پاکستان به این گروه ضد انقلاب و تهدید به اسلام پناه داده و این گروه از سوی قوای امنیتی پاکستان حمایت می شود.

جنرال جعفری افزود اگر حکومت پاکستان این گروه را مجازات نکند ایران علیه این گروه ضد انقلاب خودش داخل اقدام خواهد شد و هشدار داد چیزی که پاکستان خواهد دید عواقب این حمایتش از چنین گروه‌ها خواهد بود.

حمله اخیر در ایران
حمله اخیر در ایران

جنرال ایرانی شام جمعه در مراسم بزرگداشت از قربانیان این حادثه در اصفهان در این مورد سخن گفت.

اجساد این قربانیان امروز شنبه در ایران دفن شدند.

قوماندان سپاه پاسداران ایران در این تهدیدهای خود گروه جیش العدل یا لشکر عدالت را در نظر داشت که مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

این حمله بر یک کاروان سپاه پاسداران انقلاب در جنوب شرق ایران صورت گرفت.

این منطقه یک منطقه سنی نشین ایران می باشد.

جیش العدل در سال ۲۰۱۲ تشکیل شد و وارث گروه تندرو جندالله می باشد که ده سال قبل حملات کشنده را در ایران انجام داده و بعد از کشته شدن رهبر آن عبدالملک ریگی توسط تهران در سال ۲۰۱۰ فعالیت آن کاهش یافت.

حمله روز چهارشنبه در ایالت سیستان بلوچستان ایران رخداد و گروه جیش العدل مسئولیت آن را به عهده گرفت.

این گره برای بدست آوردن حقوق بیشتر و شرایط بهتر زندگی برای بلوچ‌ها مبارزه می کند.

حمله روز چهارشنبه گذشته یکی از کشنده‌ترین حملات بر قوای امنیتی ایران بشمار میرود و این حمله چند روز بعد از چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که سبب سقوط نظام سلطنتی در ایران شد، انجام گردید.

قوماندان سپاه پاسداران همچنان عربستان سعودی و امارات متحده عرب را متهم ساخت که گویا به دستور امریکا و اسرائیل از قوای ضد انقلاب در منطقه حمایت می کنند.

جنرال جعفری اظهار داشت اقدامات جوابی انجام داده خواهد شد ولی در این مورد توضیحات نداد.

جعفری در یک زمانی در این مورد صحبت می کند که قرار است ولیعهد عربستان سعودی شاهزاده محمد بن سلمان روز یک شنبه سفر خود را به پاکستان آغاز کند.

XS
SM
MD
LG