لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۴۷

عساکر گیرمانده در محاصره در ولسوالی قرقین چشم براه کمک هوایی اند


شماری از اقارب سربازان گیرمانده در مرکز ولسوالی قرقین ولایت جوزجان ادعا دارند که بستگان آن‌ها از مدت شش ماه به این سو در محاصره گروه طالبان قرار داشته و در وضعیت بدی بسر می‌برند.

بستگان این سربازان از حکومت مرکزی می‌خواهند تا برای نجات جان این سربازان تلاش کند.

حق نظر یکتن از اقارب نزدیک محمد صدیق قوماندان امنیه ولسوالی قرقین جوزجان امروز یکشنبه ۲۸دلو ۱۳۹۷ به رادیو آزادی گفت که در قسمت انتقال سربازان گیرمانده در محاصره طالبان و قوماندان امنیه قرقین که در حال حاضر به مریضی فشار خون مبتلا شده‌است مقامات مرکزی و محلی هیچ کاری انجام نداده‌اند.

وی گفت اداره سربازان محاصره شده در محدوده مرکز ولسوالی قرقین از نزد محمد صدیق بیرون شده باید حکومت یک نفر سالم دیگر را بجای وی اعزام نماید در غیر آن ولسوالی قرقین سقوط خواهد کرد.

حق نظر افزود:

"تا همین دم که با محمد صدیق خان صحبت می‌کردم وضعیت‌اش بسیار خراب است با بسیار مشکل صحبت می‌کند. اگر به زودی راه انتقال آن سنجیده نشود از بین خواهد رفت. من از مقامات می‌خواهم در حصه انتقال وی و دیگر سربازانی‌که زخمی در آنجا افتاده اند چاره بسنجند و از طریق طیاره انتقال دهند."

اقارب سربازان گیرمانده می‌گویند، تعدادی از این سربازان به دلیل نرسیدن مواد غذایی به امراض گوناگون مبتلا شده تجهیزات و مواد خوراکه لازم هم ندارند.

فریدون انیق سخنگوی والی جوزجان با تأیید این موضوع گفت که والی جوزجان صلاحیت اعزام طیاره و یا هلیکوپتر را ندارد.

انیق می‌گوید که آن‌ها این موضوع را با مرکز و هم با قول اردوی ۲۰۹ شاهین شریک ساخته اند ولی تا هنوز جواب مثبت دریافت نکرده‌اند.

فریدون انیق سخنگوی والی جوزجان
فریدون انیق سخنگوی والی جوزجان

انیق گفت:

"تأیید می‌کنم که چنین واقعه در ولسوالی قرقین است، ما چندین بار بطور رسمی از مرکز و قول اردوی ۲۰۹ شاهین تقاضای پرواز طیاره و انتقال مریضان شدیم اما تا فعلاً برای ما جواب مثبت ارائه نکرده‌اند."

تلاش نمودیم تا در این مورد نظر سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین را با خود داشته باشیم ولی با تماس‌های مکرر موفق نشدیم.

ولسوالی قرقین که در ۱۴۰ کیلومتری شمال شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان موقعیت دارد از مدتی به این سو در محاصره گروه طالبان قرار داشته و رفت وآمد از راه زمین برای کارمندان دولتی به آن ولسوالی نا ممکن است.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG