لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۴

آرمان ملی: پاکستان کشور بدنام منطقه است و باید منزوی شود


برخی روزنامه‌های چاپ کابل
برخی روزنامه‌های چاپ کابل

روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره‌های خود را به سفر ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان و روند صلح افغانستان اختصاص داده‌اند.

  • آرمان ملی

روزنامۀ آرمان ملی در سرمقاله‌اش با اشاره به سفر ولیعهد عربستان سعودی به اسلام‌آباد گفته که پاکستان کشور بدنام منطقه است و باید منزوی شود.

سرمقاله نویس نوشته‌است که محمد بن سلمان در حالی به پاکستان سفر کرد که این کشور در سطح منطقه و جهان به تروریزم پروری متهم است.

به نوشته سرمقاله نویس، ولیعهد عربستان سعودی قرارداد ۲۰ میلیارد دالر سرمایه‌گذاری در پاکستان را امضا کرد.

به‌گفته سرمقاله نویس این در حالیست که زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان از ریاض خواسته بود که کمک‌هایش با اسلام‌آباد را مشروط سازد و پاکستان را مجبور نماید تا از تروریزم پروری دست بکشد.

سرمقاله نویس می‌گوید، نه‌تنها به این خواست آقای خلیل‌زاد پاسخ مثبت داده نشد، بلکه پاکستان به انجام حملات خونین در ایران و هند که در آن ده‌ها سرباز آن دو کشور کشته شدند نیز متهم گردید.

روزنامه نوشته‌است که حالا به جهانیان ثابت شده که پاکستان در سطح جهان از تروریزم حمایت می‌کند و باید این کشور منزوی شود.

  • هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله‌اش نوشته است که کمک‌های عربستان سعودی نمی‌تواند پاکستان را از وضعیت بد اقتصادی نجات دهد.

به باور سرمقاله نویس، ریاض می‌خواهد که اسلام‌آباد به فروشنده مهم تیل عربستان سعودی مبدل شود.

اما سرمقاله نویس با اشاره به ضعف اقتصادی پاکستان و تکتانه سالانه سرمایه‌گذاری‌های ریاض در آن کشور نوشته که اسلام‌آباد این بار را به سر منزل رسانیده نخواهد توانست.

سرمقاله نویس نوشته‌است که عربستان سعودی در حالی اقدام به سرمایه‌گذاری در پاکستان می‌کند که اسلام‌آباد متهم به تروریزم پروری در سطح جهان بوده و به این علت زیر فشارهای جدی قرار گرفته‌است.

سرمقاله نویس می‌نویسد، گروه‌های که حملات تازه تروریستی در ایران و کشمیر هند را انجام داده‌اند نیز ریشه در پاکستان داشته و حتی پشتیبانی حکومت و اردوی آن کشور را نیز به همره دارند.

  • دنیا

روزنامه دنیا در مطلبی به نقل از وزیر خارجه عربستان سعودی نوشته‌است که کشورش روی توافق صلح افغانستان کار می‌کند.

در مطلب در این باره آمده‌است که عربستان سعودی، افغانستان، امریکا و امارات متحده عربی با همآهنگی روی موافقتنامه ممکنه میان حکومت افغانستان و طالبان کار می‌کنند تا بر اساس آن در این کشور صلح و ثبات تأمین گردد.

در مطلب به نقل از عادل‌الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی آمده‌است که امنیت در افغانستان به نفع پاکستان، عربستان سعودی و همه منطقه است.

XS
SM
MD
LG