لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۲

وزارت داخله: دیگر به هیچ‌کس اجازه فعالیت‌های غیر قانونی داده نمی‌شود


نصرت رحیمی سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله
نصرت رحیمی سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله

وزارت امور داخله افغانستان میگوید، رهبری وزارت تصمیم گرفته تا بگونه جدی جلو عاملان دزدی، چپاولگری و دیگر فعالیت های غیر قانونی را بگیرند.

مقامات وزارت داخله هشدار میدهند که به عاملین دزدی، چپاولگری، اختطاف، جعل کاران و دیگر فعالیت های غیر قانونی اجازه نمیدهند.

نصرت رحیمی سرپرست دفتر سخنگوی این وزارت روز شنبه در یک نشست خبری گفت که حکومت برای مصئونیت سرو مال مردم، حاکمیت قانون و تنفیذ آن متعهد است و پس از این با کسانی رفتار جدی قانونی خواهد شد که بخاطر منافع نامشروع شان تمامی اصول را زیر پا کرده است.

نیروهای پولیس افغان
نیروهای پولیس افغان

او افزود:

"رهبری وزارت داخله افغانستان به تمام مردم اطمینان میدهد که افراد مسلح غیر مسئول، زورمندان، غاصبین زمین، دزدان، اختطاف گران و چپاولگران در هیچ‌جا مصئونیت نخواهند داشت، آنها بازداشت خواهند شد و به پنجه قانون سپرده میشوند."

آقای رحیمی افزود، از بیست روز به این سو عملیات علیه قانون شکنان در مرکز و ولایات آغاز شده و دستاورد خوبی دارند.

به گفته وی، موظفین مبارزه با جرایم این وزارت توانسته افرادی را بنام‌های عبدالجمیل، عالم و هدایت که امضای جعلی احمد شاه مسعود و برهان الدین ربانی را کرده و فرهاد نام را به جرم دزدی‌های پیهم بازداشت کنند.

رحیمی افزود که پولیس ویژه مبارزه بر ضد مواد مخدر این وزارت در بیست روز گذشته ۴۷۰ قاچاقبر مواد مخدر، همراه با سلاح و موتر مملو از مواد را بازداشت کند.

وی میگوید، در این مدت در ولایت‌های مختلف ۵۳۵ تروریست از سوی نیرو‌های امنیتی کشته شده و ۱۱۷ تن‌شان زخم برداشته اند.

این در حالیست که باشنده‌گان اکثر شهر‌های افغانستان به شمول کابل از افزایش جرم‌های جنایی و دزدی شکایت دارند.

شماری از کارشناسان امنیتی میگویند، مقامات امنیتی در گذشته هم چنین اظهاراتی داشته اند اما جدا به آن عمل نشده است.

عرب شاه چمتو یکی از جنرالان پیشین وزارت داخله به رادیو آزادی چنین گفت:

"این گونه اعلانات قبلاً هم شده آنان در برابر دزدان و داکو‌ها ناکام اند، اگر در برابر‌شان اقدام جدی شود بهتر است اما با تاسف این گونه افراد بازداشت میشوند اما دوباره فوراً آزاد شده است."

در کنار مردم، اتاق تجارت و صنایع افغانستان نیز میگوید، سر و مال تاجران مصئون نیست از همینرو برخی سرمایه گذاران تلاش می کنند سرمایه‌های شان را بیرون بکشند.

اما وزارت امور داخله میگوید، رهبری وزارت این بار تصمیم جدی گرفته است تا قانون بالای همه یکسان عملی شود.

نورالله شایان

XS
SM
MD
LG